فروشگاه

  • ۰
  • ۰

ارتوپدی فنی

منظور از پروتز در ارتوپدی فنی چیست؟

پروتزها اندام های مصنوعی هستند که به جای یک عضو از دست رفته بدن در مرکز ارتوپدی فنی به کار گذاشته می شوند. هر شخص در طول عمر خود ممکن است به دلیل حادثه ای مانند سوختگی یا ضربه به قسمتی از اندام، دچار نقص عضو شود.

همچنین برخی از کودکان که در بدو تولد دچار نقص عضو هستند، نیز جز این دسته از افراد هستند که باعث استفاده از پروتزها می شود.علم روز ارتوپدی فنی بسیاری از ناهنجاری های اندامی را بررسی کرده و راه حلی کارگشا برای انها ارائه می دهد. کسی که در حوزه ارتوپدی فنی فعالیت می کند، باید سطح دانش خود را با علم پزشکی و دانش روز فناوری های تخصصی پزشکی تنظیم کرده و طبق آخرین دستاوردهای روز دنیا پیش برود.

 

حیطه فعالیت یک ارتزیست

یک ارتزیست با تجربه و دانشی که در زمینه مهندسی و پزشکی دارد، به تشخیص و ارزیابی اختلالات فیزیکی پرداخته و برای این اختلالات فیزیکی ارتوز مناسب را متناسب با نوع بیماری و طبق علم ارتوپدی فنی تجویز نموده و نسبت به طراحی و ساخت آن اقدام می نماید. یک ارتزیست همانگونه که گفته شد باید آموزش های لازم در مورد نحوه کارکرد وسیله مورد نظر را نیز به بیمار بدهد و به صورت ماهیانه وسیله مورد نظر را در حین استفاده بررسی نماید. حیطه فعالیت یک ارتزیست، ستون فقرات، جمجمه، اندام فوقاتی (بازو، دست، مچ، ساعد، آرنج)، اندام تحتانی (زانو، ران، پا، ساق پا، مچ پا)، ارتوز کودکان، کفش و کفی است.

چرخه فرآیند درمان بیماران با ارتوپدی فنی در ادونس کلینیک

 

با خدمات اتوپدی فنی ادونس کلینیک آشنا شوید.

برای بهره مندی از خدمات ادونس کلینیک کافیست به موسسه مراجعه کنید و وقت معاینه دریافت نمایید. پس از معاینه توسط متخصصین ارتز و پروتز کلینیک ادونس، شما می توانید از کلیه خدمات بالا، بخصوص کفش‌ های اختصاصی که پس از اندازه‌گیری و اسکن کف پا که برای قالب گیری انجام می شود توسط متخصصین و تعیین رنگ توسط شما با قیمت مناسب ارائه می‌ شوند، استفاده نمایید.

 

 

ادامه مطلب

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی