فروشگاه

  • ۰
  • ۰

علت درد کف پا

از علت درد کف پا چه میدانید؟

در کف پا، مفاصل مختلفی وجود دارد که بروز بیماری های مختلف، ممکن است علت درد کف پا و درد این مفاصل باشد. به عنوان مثال بیماری پارکینسون، کنترل عضلات را سخت می کند و تاثیر بسیار زیادی بر کف پا دارد و می تواند علت درد کف پا محسوب شود.

  • فشار خون: فشار خون از بیماری هایی است که می تواند علت درد کف پا باشد، چرا که در فشار خون بالا به دلیل تراکم بالای مایعات در بدن، پاها دچار تورم و درد می شوند.

  • افزایش وزن و بالا رفتن سن: علاوه بر این ها، افزایش وزن نیز علت درد کف پا است. با افزایش وزن، فشار بر روی پاها بیشتر می شود و به همین دلیل در این ناحیه احساس درد زیادی خواهید داشت. افزایش سن نیز می تواند علت درد کف پا باشد و افراد بالای 40 سال معمولا از درد کف پا شکایت دارند.

علت درد کف پا در صبح و پس از بیداری چیست؟

 

همان طور که اشاره کردیم ممکن است علت درد کف پا در صبح به خاطر برخی بیماری­ها باشد. البته در بعضی موارد نیز علت درد کف پا در صبح می­تواند به دلیل انجام حرکات ناصحیح ورزشی و یا پیاده روی طولانی مدت باشد. در صورتی که تنها برای یکبار هنگام بیدار شدن از خواب در کف پای خود احساس درد کردید جای نگرانی نیست. برای کاهش شدت درد می­­توانید از درمان­های خانگی کمک بگیرید. اما در نظر داشته باشید در صورت استمرار درد برای تشخیص و درمان صحیح مراجعه به پزشک بسیار ضروری است.

 

علت درد کف پا در صبح و هنگام پیاده روی

 

گاهی اوقات ممکن است علت درد کف پا در صبح  و هنگام پیاده روی عواملی مانند استفاده از کفش نامناسب و یا استفاده بیش از اندازه از پا باشد. در صورت مشاهده درد و خستگی در پای خود در حین راه رفتن طولانی از ادامه پیاده روی اجتناب کنید و کمی استراحت کنید.

 

 

ادامه مطلب

  • ۹۹/۰۵/۱۱
  • ستاره اشرف پور

علت درد کف پا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی