فروشگاه

۱۹ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درب شیشه ای اتوماتیک چیست؟

استفاده از درب شیشه ای اتوماتیک به عنوان عایق گرما و سرما عمل می کند و مانع از هدر رفتن انرژی می شود. مدرن درب با تجربه چندین ساله در صنعت درب اتوماتیک واجرای پروژه های ملی یکی از مطرح ترین شرکت ها در این صنعت می باشد.

انواع درب شیشه ای

درب شیشه ای اتوماتیک جزو انواع مختلف درب‌هایی است که برای ورودی فضاهای مختلف و به ویژه فضاهای تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. آشنایی با انواع، ویژگی‌های هر نوع و قیمت درب شیشه ای اتوماتیک به شما در انتخاب بهترین محصل کمک می‌کند

درب اتوماتیک کشویی

می‌توان گفت این نوع جزو پرطرفدارترین انواع درب شیشه ای اتوماتیک است. اگر کمی توجه کنید در بسیاری از فضاهای اداری، تجاری و حتی صنعتی از این درب کشویی استفاده می‌شود. دلیل کاربرد زیاد آن هزینه‌ی مناسب و کیفیت مطلوب است. همچنین برای فضاهای پر رفت و آمد انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

درب‌های کشویی به صورت تک لنگه یا چند لنگه طراحی می‌شوند. همچنین در مدل تلسکوپی نیز وجود دارند. شیشه‌های به کار رفته در درب‌های کشویی از نوع دو جداره هستند.

 

درب شیشه ای اتوماتیک

 

بیشتر بدانید : شیشه پارتیشن

درب اتوماتیک چرخشی

این مدل درب برای عبور یک طرفه کاربرد دارد. بنابراین اگر این مدل را انتخاب می‌کنید، نیاز است درب ورودی و خروجی مجزا برای ساختمان در نظر بگیرید. جلوه‌ی زیبایی در ظاهر ساختمان ایجاد می‌کند. به همین دلیل معمولا در فضاهای لوکس‌تر مانند مال‌ها، پاساژهای بزرگ، هتل‌ها و… استفاده می‌شود.

درب اتوماتیک سوئینگ

این درب‌ها با استفاده از متریال مختلفی ساخته می‌شوند. برای تردد دو طرفه مناسب هستند و می‌توانند دارای یک یا دو لنگه باشند. این درب‌ها بیشتر برای فضاهای داخلی ساختمان به کار می‌روند. به عنوان مثال در بیمارستان‌ها، اداره‌ها، کتابخانه‌ها و… می‌توانید درب شیشه ای اتوماتیک سوئینگ را ببینید. این درب‌ها دارای لولا هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می‌کنند که به صورت دستی کار می‌کنند. اما هر درب دارای بازوی الکترومکانیکی دارد که هنگام دستور سنسور آن را باز و بسته می‌کند.

درب شیشه ای اتوماتیک تاشو

درب تاشو شباهت‌های بسیاری به مدل اسلایدینگ تلسکوپی دارد. لت‌های این نوع درب هنگام باز شدن، در دو طرف دهانه‌ی ورودی تا می‌شود. آن‌ها نیازی به فضای اضافی در کنار ورودی ندارند. همچنین برای عبور دو طرفه کاربردی هستند. تعداد لت‌های موجود در این درب‌ها نیز متفاوت است.

برای مشاهده جدیدترین انواع درب شیشه ای  کلیک کنید.

درب اتوماتیک شیشه ای مانند هرکالای دیگر مستلزم داشتن اطلاعات و آگاهی است که می‌تواند در بر طرف شدن نیازهای آنی و آتی خریداران این درب نقش مهمی داشته باشد . آسایش و آرامش خیال و منفعت اقتصادی را برای خریداران عزیز به ارمغان آورد.

 

درب شیشه ای اتوماتیک-مدرن درب

انتخاب درب اتوماتیک شیشه ای

 

1- نوع کاربری بر حسب محل (مثلا بیمارستان , هتل ,مرکز خرید یا ادارات دولتی )
2-تعداد ترافیک یا تردد روزانه
3- مقدار بودجه قابل دسترس برای تهیه درب اتوماتیک

4- انتخاب موتور

عوامل فوق نقش عمده تعیین کننده در انتخاب نوع دستگاه دارا هستند .

درب شیشه ای اتوماتیک بر حسب نوع کاربری آن علاوه بر سادگی استفاده از آن ، قابل استفاده برای تمامی ورودی های می باشد. این درب ها بر حسب میزان تردد و ابعاد در از آیتم های مختلف می توان استفاده کرد. همیشه نکته ای که در انتخاب درب های اتوماتیک مد نظر قرار دهید سرویس دهی و خدمات پشتیبانی شرکت ارائه دهنده و برند موتور درب ، گارانتی درب اتوماتیک از مهمترین موارد انتخاب می باشد.

  • ستاره اشرف پور
  • ۰
  • ۰

کرکره برقی چیست؟

 

کرکره برقی جزو محصولات پرکاربرد برای ورودی ساختمان‌های مختلف است. تنوع، کیفیت و زیبایی این محصول مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که باعث استقبال مردم از آن شده‌اند. اگر شما نیز قصد دارید از این نوع درب اتوماتیک برای ساختمان مورد نظر خود استفاده کنید، این مقاله را بخوانید.

ساختار کرکره برقی

کرکره برقی برخلاف کرکره‌های ساده و قدیمی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. قطعات به کار رفته در آن نقش مهمی در کیفیت و قیمت تمام شده‌ی محصول ایفا می‌کنند. در این قسمت قصد داریم توضیحات قطعات کرکره‌‌های برقی را به شما معرفی کنیم.

 

موتور

مهمترین قسمت در کرکره اتوماتیک، بخش الکتریکی آن است. بخش الکتریکی یا موتور کرکره برقی در سه نوع مختلف در بازار موجود است.

  • موتور ساید: قوی‌ترین نوع موتور است و بیشتر برای کرکره‌های سنگین کاربرد دارد.
  • موتور توبولار: پرکاربرد‌ترین موتورها توبولارها هستند. آن‌ها قدرت کافی برای باز و بسته کردن کرکره‌هایی در اندازه‌های معمول را دارند. کیفیت آن‌ها نیز مطلوب است.
  • موتور سانترال: این موتورها گران هستند و نصبشان سخت است. البته عمر طولانی‌تر و کیفیت بالاتری دارند. اما در ایران کمتر استفاده می‌شوند.

اجزای تشکیل دهنده کرکره

تیغه  : تیغه همان بدنه اصلی کرکره با ست که نمای کرکره را نیز می سازد و در جنس ها ورنگ های متنوع و مختلف موجود می باشد.
موتور  : موتور کرکره نوعی ماشین الکتریکی است که با برق کار می کند ، و تامین کننده ی نیروی اصلی کرکره  می باشد. موتورهای توبلار و ساید از انواع موتورهای کرکره هستند.
قوطی : برای نصب ریل کرکره باید در دو طرف آن، قوطی هایی با ابعاد مناسب نصب شود .
ریل : پروفیلی است یو (U) شکل که بصورت عمودی در دو طرف چپ و راست دهنه نصب می شود و رول تیغه ها در داخل آنها بالا و پایین می رود.

تیغه‌ها

قسمت مهم دیگر در کرکره برقی بخش تیغه هاست. تیغه‌ها نیز در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. انواع تیغه عبارتند از:

  • تیغه‌ی آلومینیومی
  • تیغه‌ی پلی کربنات
  • تیغه‌ی فولادی
  • تیغه‌ی گالوانیزه

کرکره برقی

ریل

قطعه دیگر در کرکره‌های برقی ریل است. ریل‌ها مسیر حرکت تیغه را معین می‌کنند. ریل‌ها نیز ۲ نوع دارند:

  • آهنی
  • آلومینیومی

ریموت و رسیور نیز دیگر بخش هایی از کرکره برقی هستند که نقش مهمی در بالا و پایین رفتن کرکره دارند.

برای دریافت اطلاعات و خرید کرکره ضد سرقت کلیک کنید.

سایر اجزا

سایر اجزا و کاربردشان را در لیست زیر می‌خوانید.

  • شفت: لوله‌ای که تیغه‌ی ابتدایی کرکره به آن متصل می‌شود و به وسیله‌ی موتور به چرخش در می‌آید‌.
  • کپس: قطعاتی از جنس پلاستیک که باعث می‌شوند تیغه‌ها از هم جدا نشوند.
  • صفحه پلیت: صفحاتی هستند که به صورت عمودی برای سوار کردن لوله روی پروفیل متصل می‌شوند.
  • جا قفلی : این قطعه برای محافظت بیشتر کرکره استفاده می شود که می تواند به انتهای تیغه کرکره متصل شود.

بهترین نوع کرکره برقی

در سال‌های اخیر استقبال بسیار خوبی از کرکره برقی شده است که از تنوع بسیار خوبی برخوردار است. این محصولات از لحاظ موتور، تیغه و برند با یکدیگر تفاوت دارند.

از لحاظ تیغه، کرکره‌هایی که از آلومینیوم دوجداره ساخته شده‌اند، نسبت به انواع دیگر استقامت و کارایی بیشتری دارند. هم‌چنین این درب‌ها به روغن کاری احتیاجی ندارند. در تولید تیغه‌ها از سه نوع شمش استفاده می‌شود.

  • استاندارد یا فابریک
  • سرشاخه یا DC
  • تیغه‌ی ضایعات

کرکره برقی

 

بهترین تیغه‌ها، نوع استاندارد هستند. تیغه‌های نوع دوم یعنی سرشاخه از ذوب کردن ضایعات مازاد تیغه آلومینیوم تولید می‌شوند. این تیغه‌ها نسبت به مدل‌های استاندارد مقاومت و کیفیت کمتری دارند. بدترین نوع از تیغه نیز دسته‌ی سوم هستند. خرید کرکره‌های برقی با این نوع تیغه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. زیرا این تیغه ماندگاری رنگ و استقامت خوبی ندارد و تنها ارزان‌تر است. به همین دلیل استفاده از این نوع کرکره برقی ایمن نیست و می‌تواند خطرناک باشد.

تیغه‌های کرکره از لحاظ سایز نیز متنوع هستند. آن‌ها در ابعاد ۶۰ ۸۰ و ۱۰۰ متر مربعی ساخته می‌شوند. از سایز کوچک بیشتر در پنجره‌ها و پارکینگ‌های کوچک و از سایز متوسط در کرکره فروشگاه‌ها استفاده می‌شود.  از سایز بزرگ‌تر نیز برای کارخانجات صنعتی و فروشگاه‌های بزرگ استفاده می‌شود. افراد متخصص در این حوزه می‌توانند راهنمای خوبی برای انتخاب بهترین نوع کرکره مناسب برای کاربرد مورد نظر شما باشند.

  • ستاره اشرف پور
  • ۰
  • ۰

انواع طرح درب اتوماتیک

 

شناخت انواع مختلف درب اتوماتیک اولین نکته‌ای است که باید از آن اطلاع داشته باشید. این درب‌ها در انواع و طرح‌های بسیاری تولید می‌شوند. هر کدام از آن‌ها کاربرد و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. شما با شناخت این ویژگی‌ها می‌توانید برای کاربرد مورد نظر، درب مناسب را انتخاب کنید. البته مشورت با افراد حرفه‌ای در این زمینه نیز خالی از لطف نیست.

 

درب اسلایدینگ

 

می‌توان گفت این درب‌ها جزو کاربردی‌ترین نمونه‌های درب اتوماتیک محسوب می‌شوند که برای فضاهای مختلف کاربرد دارند. این درب‌ها برای پارتیشن‌بندی فضاهای داخلی و ورودی آن‌ها کاربرد دارند. درب‌های اسلایدینگ یا کشویی معمولا به صورت شیشه‌ای ساخته می‌شوند. شیشه‌های آن‌ها می‌تواند دوجداره، رفلکس و… باشد. درب‌های مثلثی و نیم گرد نیز مدل خاصی از اسلایدینگ‌ها محسوب می‌شوند.

درب‌های اسلایدینگ علاوه بر شیشه از فلز نیز ساخته می‌شوند. درب‌های فلزی کشویی برای ساختمان‌های صنعتی و ورودی پارکینگ‌های خانه‌ها به کار می‌روند.

درب گرد

 

درب‌های گرد برای ورودی و خروجی فضاهای خیلی بزرگ مانند پاساژ‌ها، مال‌ها و سیتی‌سنترها انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند. این درب‌ها تأثیر بسزایی در نمای ساختمان دارند. متریال اصلی این درب‌ها نیز شیشه است. بنابراین برای پارتیشن بندی نیز انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند.

 

درب اتوماتیک

 

 

برای اطلاع و خرید از درب اتوماتیک پارکینگ کلیک کنید.

 

درب تلسکوپی و تاشو

 

درب‌ تلسکوپی و تاشو کاربردهای گسترده‌تری دارند. همانطور که گفته شد درب‌های اسلایدینگ، به دیوار یا فضای کناری برای باز شدن نیاز دارند. درب‌های گرد نیز در ورودی‌های بزرگ کاربرد دارند. زمانی که ورودی نه بزرگ باشد و نه فضایی برای باز شدن درب داشته باشد، این دو نوع درب اتوماتیک به کار می‌روند. درب‌های تلسکوپی دارای لت‌های کوچکی هستند که هنگام باز شدن روی هم جمع می‌شود. درب‌های تاشو نیز تا حدودی به همین صورت کار می‌کنند. درب تلسکوپی در کناره‌ی ورودی و درب تاشو در دو طرف دهانه‌ی ورودی جمع می‌شود. این موضوع مهم‌ترین تفاوت میان دو مدل درب تاشو و تلسکوپی است. این درب‌ها با استفاده از متریال مختلفی چون شیشه و فلز ساخته می‌شوند.

 

درب لولایی

 

درب‌های لولایی بیشتر برای فضاهای صنعتی و پارکینگ‌ها کاربرد دارند. این درب‌ها بیشترین شباهت را به درب‌های دستی دارند. در واقع اگر برای درب‌های معمولی بازوی الکترومکانیکی تعبیه شود، به درب اتوماتیک لولایی تبدیل می‌شوند. مهم‌ترین مزیت این درب‌ها امنیت بسیار زیاد و امکان استفاده برای ورودی فضاهای مختلف است.

 

درب اتوماتیک

 

درب کرکره‌ای

 

کرکره‌های برقی و اتوماتیک نیز کاربرد گسترده‌ای دارند. آن‌ها از امنیت بسیار زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل برای مغازه‌ها و فضاهای تجاری و حتی پارکینگ منازل به کار می‌روند. کرکره‌ها با استفاده از متریال مرغوبی چون فلز، PVC و… طراحی و تولید می‌شوند.

 

جنس درب اتوماتیک

در قسمت‌های قبلی به صورت پراکنده در مورد مواد اولیه‌ای که برای ساخت انواع درب‌های اتوماتیک به کار می‌روند،‌ صحبت شد. در این قسمت به صورت کامل در مورد جنس درب‌های مختلف صحبت می‌کنیم.

  • شیشه: بسیاری از انواع درب اتوماتیک با استفاده از شیشه ساخته می‌شوند تا ظاهر زیبا و کیفیت مطلوبی داشته باشند. این درب‌ها معمولا از شیشه سکوریت یا شیشه‌های دوجداره ساخته می‌شوند.
  • فلز: درب‌های فلزی استحکام زیادی دارند. در برابر حرارت مقاومند و برای فضاهای صنعتی و پارکینگ‌ها به کار می‌روند. درب‌های فلزی با استفاده از آلیاژهای مختلفی تولید می‌شوند. فولاد یکی از بهترین متریال برای تولید این درب‌هاست.
  • سایر موارد: تیغه‌های کرکره‌های برقی با استفاده از متریال مختلفی ساخته می‌شوند. پلی کربنات، فولاد، گالوانیزه، PVC موادی هستند که برای تولید تیغه‌ها استفاده می‌شوند.
  • ستاره اشرف پور
  • ۰
  • ۰

انواع عسل

انواع عسل درست مانند خواص دارویی و درمانی آن بسیار متنوع بوده و بر اساس فاکتورهای مختلف می توان آنها را در گروه های متفاوتی قرار داد. عسل ماده ای غذایی و درمانی سرشار از انرژی می باشد که از فروکتوز، گلوکز، آب، مالتوز، ساکاروز و مواد معدنی و املاح تشکیل شده است. این ماده غذایی و درمانی پرانرژی که به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی عمل می کند، در فرآیند جمع آوری شهد گل ها توسط زنبورهای عسل و قرار گرفتن آنها در روزنه های مومی در کندو، در نهایت عسل تهیه میشود.

 عسل بهار؛ ارائه دهنده انواع عسل طبیعی با بالاترین کیفیت، در ادامه به معرفی انواع عسل و خواص درمانی هر یک خواهد پرداخت.

شهد گل

با توجه به اینکه کندوهای زنبور عسل در کجا قرار میگیرند و زنبورها به چه نوع گل هایی دسترسی دارند، عسل تولید شده از آنها متفاوت میشود. به عنوان مثال، ممکن است کندوی زنبور عسل در مزرعه آفتابگردان قرار داده شود و زنبورها تنها از شهد همین گل ها استفاده می کنند که به عسل آنها، عسل تک گل گفته میشود. در مقابل، اگر کندوها در باغ درختان میوه با تنوع بالا قرار داده شوند، عسل چند گل تولید میشود.

از دیگر فاکتورهایی که در تقسیم بندی انواع عسل موثر هستند، رنگ عسل می باشد که ممکن است به صورت بی رنگ، زرد و قرمز رنگ تولید شوند. دلیل تفاوت رنگ در عسل ها نوع شهدی می باشد که زنبور از آن استفاده کرده است. اینکه عسل در کوه تولید شده باشد یا در شهر خاصی از کشورمان یا نحوه استخراج آنها که می تواند با تکه های موم باشد یا کریستالیزه و مایع، همگی از دیگر عواملی هستند که بر ویژگی ها و طعم و عطر انواع عسل موثرند.

انواع عسل گیاهی

همان طور که اشاره شد، نوع شهد گلی که در تولید عسل استفاده میشود، بر طعم و عطر و خواص درمانی و دارویی آن اثرگذار است. برای درک بهتر این مسئله به چند نوع عسل که رایج می باشند اشاره می کنیم و خواص آنها را شرح خواهید داد.

عسل آویشن

عسل آویشن یکی از بهترین انواع عسل می باشد که از جمع آوری شهد گل های آویشن در کوه تولید میشود. این نوع عسل نه تنها دارای طعم بسیار خوبی می باشد، بلکه یکی از بهترین درمان ها برای بهبود مشکلات اعصاب به شمار می رود. از دیگر خواصل این عسل می توان به بهبود تنگی نفس، سرفه، گلودرد و دردهای مفصلی و صرع و دردهای عادت ماهیانه اشاره نمود. عسل آویشن بخاطر نوع شهد به کار رفته در آن قرمز می باشد.

عسل اکالیپتوس

عسل اکالیپتوس یکی از بهترین انواع عسل با خواص درمانی و پزشکی بالا می باشد که برخلاف سایر عسل ها طعم خوبی ندارد. بهترین نوع عسل اکالیپتوش از فسا و جهرم بدست می آید که مزارع اکالیپتوس بسیار زیادی در آنجا موجود است. عسل اکالیپتوس را می توان برای بهبود بیماری هایی از قبیل آنفولانزا، تنگی نفس، سل و رفع اختلالات سیستم گوارشی و عفونت های ادراری استفاده نمود.

عسل ترنجبین

عسل ترنجبین اگر به صورت طبیعی و بدون تقلب تهیه شده باشد، یکی از بهترین درمان ها برای بیماری هایی از قبیل درد معده و روده و کبد چرب به شمار می رود. علاوه براین، برای بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می تواند به صورت موثری عمل کند.

عسل چهل گیاه

همان طور که ابتدای متن اشاره شد، عسل ها را می توان بر اساس نوع و تعداد گل هایی که از شهد آنها استفاده شده است تقسیم بندی نمود. در مناطقی که تنوع در گل ها زیاد می باشد، نوعی عسل بدست می آید که به عسل چهل گیاه یا چند گیاه شهرت دارد. تنوع در شهد آن عسل ها بر خواصل درمانی آن نیز اثر زیادی داشته و می توان از نوع چهل گیاه برای درمان تب، رفع یبوست و مشکلات دستگاه گوارشی، دفع سنگ کلیه و مثانه و تصفیه خون استفاده نمود.

عسل گون

گون یکی از گیاهان دارویی می باشد که خواص درمانی بسیار زیادی دارد. استفاده از شهد گل های این گیاه برای تولید عسل، شرایطی را فراهم می کند تا عسلی بوجود آید که منبع انرژی و خواص درمانی باشد. از جمله خواص عسل گون می توان به بهبود دهنده درد معده، کلیه، مثانه اشاره نمود. علاوه براین، در درمان و کاهش درد حلق و حنجره و قفسه سینه نیز بسیار موثر عمل می کند.

عسل یونجه

در گروه بندی انواع عسل بر اساس رنگ اشاره شد که برخی از عسل ها شفاف و بدون رنگ می باشند. این گروه از عسل ها از اقاقیا و یونجه بدست می آیند. علاوه بر بی رنگ بودن، لازم است بدانید که عسل یونجه شکرک میزند و به مایعی شبیه به شیر تبدیل خواهد شد. عسل یونجه می تواند انتخاب مناسبی برای رفع کم خونی و برطرف کننده مشکلات عادات ماهیانه بانوان به شمار رود. علاوه براین، به شدت برای تقویت مغز و اعصاب موثر عمل می کند.

انواع عسل-بهار هانی

از دیگر انواع عسل بر اساس نوع گل آنها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • عسل مرکبات
  • عسل زعفران
  • عسل زرشک
  • عسل زنیای
  • عسل زول
  • عسل عناب
  • عسل کنار
  • عسل کوهستان

 

  • ستاره اشرف پور
  • ۰
  • ۰

برای خرید عسل طبیعی به چه ویژگی هایی دقت کنیم؟

خرید عسل طبیعی نیاز به فاکتورهای تشخیص عسل دارد. رنگ عسل طبیعی مثل دیگر ویژگی های آن کاملا متغیر است. غالبا رنگ عسل طبیعی بی رنگ بوده و رنگ آن بین زرد نخودی تا قهوه ای تیره متغیر می باشد. طعم و رنگ عسل طبیعی به هم وابسته بوده و عسل های تیره، طعم تند و عسل های روشن طعمی ملایم دارند.

عسل هایی که از نقاط کوهستانی حاصل می شوند، معمولا دارای غلظت بالا هستند ولی عسل هایی که از مناطق مرطوب بدست می آیند غالبا دارای غلظت کم هستند. گفتنی است عسلی که برای دارو استفاده می شود باید ۱۰۰ درصد طبیعی باشد و کم ترین حرارت دهی را داشته باشد.

تشخیص عسل طبیعی از غیر طبیعی هنگام خرید عسل طبیعی

آیا عسلی که رس زده است طبیعی است؟

هنگام خرید عسل طبیعی به این نکته دقت کنیم که عسلی که رس(شکرک) زده است، عسلی طبیعی بوده و بلورهای ایجاد شده در آن یکنواخت و نرم است و به دندان های شما نمی چسبد. زمان خوردن در گلوی خود احساس زبری نکرده و بافت آن همانند روغن نرم است.

 این در حالی است که عسل غیر طبیعی، شکرک نمی زند یا خیلی دیر به دیر شکرک می زند. معمولا بلورهای موجود در آن خشن و زبر بوده و زیر دندان حس می گردد. همچنین در هنگام خوردن آن در گلوی خود احساس زبری می نمایید.

در بعضی کشورهای آمریکایی و اروپایی، عسل را به شکل شکرک زده بسته بندی کرده و به فروش می رسانند. بر خلاف تصور اشتباه مردم ایران که عسل رس زده را تقلبی و غیر طبیعی می دانند.

متاسفانه برخی تولید کنندگان عسل به جای این که اطلاع رسانی صحیحی در مورد  شکرک زدن عسل طبیعی داشته باشند، آن را بعد از جمع آوری به مدت زمان سی دقیقه با دمای ۶۰ درجه حرارت می دهند تا دیگر عسل شکرک نزند. به این طریق اگرچه، عسل دیگر شکرک نمی زند ولی بسیاری از آنزیم ها و خاصیت های عسل طی حرارت دیدن از بین رفته و فقط ماده ای شیرین به نام عسل بر جای می ماند.

قیمت عسل طبیعی

پارامترهای موثر در قیمت عسل طبیعی و خرید آن

امروزه انواع عسل با کیفیت های مختلفی در بازار وجود دارد،  قیمت عسل طبیعی با توجه به درجه خلوص و کیفیت آن متفاوت است. به عنوان مثال قیمت عسل اصلی در صورتی که دارای بیشترین درجه خلوص و کیفیت باشد بیشتر از عسل هایی است که درجه کیفیت کمتری دارند. در تولید برخی از عسل ها علاوه بر شهد گل ها از تغذیه کمکی مانند استفاده از شکر یا شیره نیز استفاده می شود. که همین موضوع باعث کاهش کیفیت عسل خواهد شد،  بنابراین این عوامل در قیمت عسل اصل تاثیرگذار خواهد بود.


قیمت عسل طبیعی از لحاظ خصوصیات ترکیبی عسل

علاوه بر موارد یاد شده برخی عوامل اختصاصی نیز بر قیمت عسل اصلی موثر است. که البته این موارد تنها در آزمایشگاه ها مخصوص  قابل تشخیص و اندازه گیری هستند.  این عوامل عبارتند از:

مقدار دیاستاز موجود در عسل اصلی،مقدار ساکاروز موجود در عسل اصلی،کیفیت عسل واقعی یا همان طبیعی، میزان hfm  عسل اصلی یا همان میزان حرارت عسل در هنگام تصفیه.

ما عسل طبیعی آشتیان را که از گیاه گون و دشت های آشتیان تهیه شده است را به صورت مستقیم به شما عرضه می کنیم. امید است مطالب ارائه شده در راستای عسل اصل آشتیان و خواص بی نظیر آن شما عزیزان را یاری رسانده باشد.

  • ستاره اشرف پور
  • ۰
  • ۰

عسل طبیعی

تشخیص عسل طبیعی روش های مختلفی دارد که در این مقاله به آن می پردازیم.

عسل یکی از محبوب­ ترین و پرکاربردترین غذاهای مورد استفاده بشر است. این ماده شیرین و لذیذ که محصول زنبور عسل است، علاوه بر ارزش غذایی بالا، فواید بسیاری برای سلامتی و تندرستی انسان دارد.

عسل از دیرباز مورد استفاده بشر بوده است. قدمت استفاده از عسل آن گونه که از نقوش متعلق به دوره عصر حجر برمی آید، به هشت هزار سال پیش برمی گردد. همچنین عسل به عنوان غذا و دارو در تمدنهای مصر، آشور، یونان، روم و چین مورد استفاده بوده است.

روش های تشخیص عسل طبیعی

تشخیص عسل طبیعی با کمک تخم مرغ

تشخیص عسل با کمک ظاهر آن (سفت شدن عسل)

تشخیص عسل طبیعی بااستفاده از آب سرد

تشخیص عسل طبیعی با کمک بوی عسل

 

-تشخیص عسل طبیعی با کمک تخم مرغ

استفاده از زرده تخم مرغ یکی از راه های تشخیص عسل اصلی از عسل غیر طبیعی است. برای این کار می بایست مقداری از عسل را با زرده تخم مرغ خام به خوبی مخلوط نمود.

پس از انجام این کار در صورتی که زرده تخم مرغ به شکل زرده تخم مرغ پخته در آید، عسل از کیفیت بالایی برخوردار است و در غیر این صورت عسل غیر طبیعی می باشد.

-تشخیص عسل با کمک ظاهر آن (سفت شدن عسل)

به طور معمول عسل طبیعی خاصیتی دارد که اگر مقداری از آن بر روی یک تکه نان تست مالیده شود،  پس از گذشت چند دقیقه سفت خواهد شد. اما اگر این کار به وسیله عسل غیر طبیعی انجام شود نان حالت خیسی پیدا می کند.

-تشخیص عسل طبیعی بااستفاده از آب سرد

یکی دیگر از راه های تشخیص عسل طبیعی از غیر طبیعی آن است که اگر مقداری از عسل را در آب سرد  ریخته شود، در صورتی که عسل حالت چسبندگی خود را حفظ کرده و به سختی در آب حل شود، آن عسل اصلی بوده و در غیر این صورت عسل غیر طبیعی می باشد.

همچنین اگر مقداری از عسل اصلی را در یک لیوان آب بریزید در صورتی که به صورت عمودی وارد آب شده  و در آن ته نشین شود،  عسل اصلی بوده و در غیر این صورت، عسل مطلوبی به شمار نمی آید.

-تشخیص عسل طبیعی با کمک و بوی عسل

کسانی که با عسل های طبیعی آشنایی دارند،  رایحه مطبوع  عسل را یکی از راه های تشخیص عسل طبیعی از تقلبی آن می‌دانند.  به طور معمول عسل های با کیفیت و خالص دارای عطر و رایحه ای آمیخته با گل های طبیعی هستند.

 

  • ستاره اشرف پور
  • ۰
  • ۰

خواص عسل در مقابله با کرونا

خواص عسل طبیعی بسیار زیاد است .طب سنتی از گذشته همواره در اکثر مسائل نجات بخش بوده است، طبق مطالعاتی که بر روی ویروس کرونا با طب مدرن و طب سنتی بوده است، طبع این ویرووس سرد است و با استفاده خوراکی با طبع گرم و گرمیجات میتوان بدن را مقاوم کرد در برابر این مسئله، ترکیب عسل طبیعی و سیاه دانه برای مقابله با کرونا ویرووس موثر است و تقویت بدن را انجام میدهد.
فواید عسل طبیعی همیشه برای ما آشکار بوده است و عسل باعث بالارفتن وتقویت نیروی جسمی ما می شود، در احادیت ائمه ی اطهار و پیامبر اکرم (ص) نیز از مزایای بی نظیر عسل ذکر شده است.
برای مقابله سیستم بدن در برابر ویرووس کرونا از ترکیب عسل و دارچین میتوانیم بهره ببریم، این ترکیب چون از دسته گرمی ها می باشد، برای بدن بسیار مفید است، نکته بسیار قابل توجه این است که این ویرووس کرونا هنگام صدمه زدن، به دستگاه تنفس ضربه شدیدی وارد می کند، و با نفوذ به دستگاه تنفس ، ریه ها را دچار مشکلاتی میکند، از این رو ما میتوانیم از شربت عسل، مخلوطی از آب و عسل که اصطلاحا به آن ماء العسل نیز میگویند بهره ببریم، هنگام بیماری هایی چون سرماخوردگی نیز ما از این ترکیب برای بهبود سرفه ها استفاده می کنیم، ونتیجه ی خوبی حاصل میگردد.
در کنار عسل طبیعی که بسیار مفید است میتوانیم برای مقابله با ویرووس کرونا از ترکیب عسل با دارچین، عسل با سیاه دانه و عسل با آویشن نیز استفاده کنیم ، زیرا این موارد بدن ما را تقویت میکند، همچنین دستگاه تنفسی نیز واکنش آلرژیک و یا التهابی دارد بهبود یابد،مهمترین نکته این روزها تقویت بدنمان است،در مطالعات نکات دیگری برای مقاومت در برابر ویرووس کرونا ذکر شده از جمله برخوردار بودن بدن از ویتامین دی و سی c کافی که حد مجاز باشد، نه کمتر و بیشتر

خواص عسل طبیعی برای سلامت انسان؛

امروزه نقش عسل طبیعی برای سلامت انسان بر هیچ کس پوشیده نیست و حتی از زمان های بسیار قدیم به عنوان داروی طبیعی جهت بهبود اختلالات گوارشی مورد استفاده قرار می گرفته است. در ادامه 7 مورد از خواص ویژه عسل طبیعی برشمرده می شود:

  • عسل طبیعی باعث تسهیل هضم غذا می شود، از سوء هاضمه یا یبوست جلوگیری می کند و میزان اسیدیته معده را کاهش می دهد.
  • عسل یک مقوی عالی برای ارگانیسم بدن است.
  • عسل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی از جمله ویتامین های A ، B ، C ، D ، K ، منیزیم، کلسیم ، پتاسیم و فسفر است. بنا براین یک محرک طبیعی بسیار خوب برای شروع یک روز سالم و یک تونیک موثر برای کودکان، زنان باردار و افراد بیمار است.
  • عسل با خاصیت ضد باکتریایی، یک درمان طبیعی بسیار مؤثر برای سرفه، گلودرد، لارنژیت و فارنژیت است.
  • عسل دارویی مناسب برای مبارزه با خستگی و بی خوابی خوب است. در واقع عسل، گلیکوژن موجود در بدن را آزاد می کند، ماده ای اساسی برای عملکرد بهینه بدن در هنگام خواب؛
  • یک قاشق چایخوری عسل که قبل از خواب به یک لیوان شیر اضافه شده باشد به شما در خوابیدن صحیح کمک می کند، زیرا باعث تحریک تولید ملاتونین در بدن می شود.
  • عسل نیز برای سالم نگه داشتن پوست و مو گزینه خوبی است.

معایب و خطرات عسل طبیعی و خام

در کل عسل خام هیچ خطر و ضرری ندارد ولی گاها ممکن است حاوی باکتری هایی باشند که باعث ایجاد بوتولیسم شود.

عسل خام برای همه افراد بجز کودکان زیر 1 سال مفید است و نوزادان نباید استفاده کنند.

عسل برای درمان زخم های گوارشی

بهتر است که عسل را نیم ساعت تا دو ساعت قبل از هر وعده ی غذایی و سه ساعت پس از شام نیز مصرف کرد. در صورتی که عسل در آب جوشیده ی ولرم حل شود و بعد مصرف گردد، اثر بسیار بهتری خواهد داشت، چون جذب این محلول بسیار سریع بوده و ضمن کاهش ترشح معده، منجر به نرم شدن مخاط دیواره های معده نیز می گردد. 

 مصرف عسل موم دار برای بهبود زخم معده، روده و اثنی عشر مفید است؛ چون لایه ای از موم، روی زخم را پوشانده و مانند پانسمان زخم عمل می کند.

 برای درمان سوء هاضمه، مقداری پودر دارچین را روی دو قاشق سوپ خوری عسل بریزید و قبل از غذا مصرف کنید.

مخلوط پودر بالنگ با عسل و یا حلوای آرد گندم، عسل و زغفران برای تقویت کار معده و روده ها مفید است.

 مخلوط سیاه دانه با عسل و یا پودر ژنیان با عسل یا پودر بالنگ با عسل نفخ معده را درمان می کند.

مصرف یک قاشق غذاخوری عسل قبل از صبحانه، برای درمان ترش کردن معده، آبریزش دهان، آروغ زدن و کلا سردی مزاج تأثیر چشمگیری دارد که تا رفع کامل این مشکل ها باید مصرف ادامه یابد.

برای درمان ورم معده، ورم روده و پیوست، ۸ قاشق غذاخوری پودر ریحان خشک شده را در ۱ لیتر آب دم کرده و به هر لیوان سرد شده ی آن، یک قاشق مرباخوری عسل بیفزایید و هر روز به مرور ۴ لیوان از آن را مصرف کنید.

مصرف روزانه ۲ لیوان مخلوط شیر و عسل یا ۲ لیوان آب نیم گرم و عسل می تواند یبوست مزمن را درمان کند. مصرف عسل برای دفع انگل های دستگاه گوارش مفید است.

  • ستاره اشرف پور
  • ۰
  • ۰

قیمت ژل رویال

قیمت ژل رویال یا ژل ملکه یکی از سوالات رایجی می باشد که اغلب افراد با آن مواجه هستند. این ماده غذایی بسیار مقوی و مغذی که از نظر دارویی و طب سنتی ارزش بالایی دارد، با توجه به کاربرد گسترده آن و همچنین تولید مقدار کم آن در کندوهای زنبور عسل، نسبت به عسل از قیمت ببشتری برخوردار است. فروشگاه عسل بهار در ادامه به معرفی کامل ژل ملکه و موارد بسیار مهمی که در تعیین قیمت ژل رویال نقش دارند خواهد پرداخت.

قیمت هر گرم ژل رویال

از موارد بسیار مهمی که اغلب افراد به آن توجه دارند، قیمت ژل رویال می باشد و به دلیل تفاوت زیادی که در قیمت های ارئه شده برای این محصول در فروشگاه های مختلف وجود دارد، سوالات و ابهاماتی در این زمینه وجود دارد. قیمت هر گرم ژل رویال به چند عامل مهم بستگی دارد که هر یک می تواند تاثیر زیادی بر گران یا ارزان بودن آن داشته باشد. از جمله موارد مهم که در قیمت هر گرم ژل رویال می تواند تاثیرگذار باشد عبارتند از:

  • منطقه و محل تولید ژل رویال
  • اصل یا تقلبی بودن ژل رویال
  • شیوه تولید و نگهداری

     

قیمت ژل رویال

 

در بسیاری از مواقع قیمت های ارائه شده برای هر گرم ژل رویال بسیار ارزان می باشد و این می تواند نشان دهنده اصل نبودن این ماده مغذی و ارزشمند به شمار رود. با توجه به مقدار بسیار کم ژل رویال استخراج شده از هر کندو نسبت به عسل، در نتیجه قیمت آن تفاوت زیادی با عسل دارد. علاوه براین، منطقه و محل تولید ژل رویال و نوع گل و گیاهی که زنبورها جمع آوری و مصرف می کنند، ارتباط مستقیم با نوع ترکیبات موجود در ژل دارد. در حالت کلی، قیمت ژل رویال اصل تولید شده در ایران در مقایسه با نمونه های خارجی آن بیشتر می باشد و از نظر ارزش غذایی نیز در سطح بالاتری قرار دارد. نوع گل و گیاه و همچنین شیوه تولید ژل که در ایران سنتی می باشد، با توجه به شرایط جغرافیایی تغییر می کند و می تواند تاثیر زیادی بر قیمت هر گرم ژل رویال داشته باشد.

 

 

 

  • ستاره اشرف پور
  • ۰
  • ۰

ژل رویال

ژل رویال چیست؟

ژل رویال یا غذای زنبور ملکه، ترشح عسلی زنبور عسل کارگر است جهت تغذیه زنبور ملکه. این ژل از ارزش غذایی بالایی برخوردار است، به گونه ای که عمر زنبور ملکه را افزایش می دهد و موجب نشاط و سرزندگی او می شود تا جایی که او را قادر می سازد دو هزار تخم در روز در بازه زمانی دو تا هفت سال بگذارد.

هنگامی که زنبورهای کارگر تصمیم به تعیین ملکه جدید می گیرند- در پی ضعف و سستی ملکه قدیمی یا مرگ او- لاروهای کوچک متعددی را انتخاب نموده و مقادیر زیادی از ژل رویال را به آنها می خورانند. این نوع تغذیه سبب رشد و تقویت جسم ملکه همچنین رشد و تقویت تخمدان او می گردد.

ترکیب شیمیایی ژل رویال

اما ترکیب شیمیایی ژل رویال عبارت است از 66 درصد آب، 10 درصد پروتئین، شش درصد چربی و 15 درصد شکر است.

خواص ژل رویال

  • سرعت رشد و نوسازی سلولها را افزایش می دهد.
  • به کودکان در افزایش اشتها و بالا رفتن وزن- به نحو مناسب- و نیز به مقاومت آنان در برابر بیماریهای واگیردار کمک می کند. همچنین به تنظیم ضربات قلب آنان کمک می کند.
  • خاصیت آنتی اکسیدان دارد.
  • از پوست در برابر التهاب محافظت می کند و در بهبود زخم نقش موثر ایفا می کند.
  • در پیشگیری از سرطان نقش دارد.
  • به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
  • در درمان کم خونی موثر است.
  • به کنترل وزن کمک می کند.
  • در تقویت حافظه نقش دارد.
  • موجب تقویت فعالیت جنسی و ساخت اسپرم و افزایش باروی در زنان می شود.
  • افسردگی و اندوه شدید را کاهش می دهد.
  • به درمان افزایش فشار خون کمک می کند.
  • به درمان بیماریهای قلبی کمک می کند چراکه میزان کولسترول خون را کاهش می دهد.
  • به درمان گرفتگی شرایین کمک می کند.
  • به درمان التهاب مفاصل کمک می کند.
  • در پیشگیری از چاقی و خستگی نقش موثر دارد.
  • از آنجا که حاوی ماده متیونین است، به درمان بیماریهای مرتبط با کبد کمک می کند.
  • به تقویت و بهبود تمرکز و توجه کمک می کند.
  • از آنجا که حاوی کولاژن است، از چروک پوست جلوگیری نموده و پیری را به تاخیر می اندازد.
  • برخی بیماریهای پوستی را درمان نموده و باعث نرمی و شفافیت پوست می گردد.
  • از آنجا که حاوی ویتامین ب دوازده است، از خشکی دهان و لبها جلوگیری می کند.
  • از آنجا که حاوی اسید دسینویک است، برخی از میکروبهای بیماری زا را نابود می کند.
  • از آنجا که حاوی اسید بانتوتینیک است، به درمان زخم اثنی عشر کمک می کند.
  • میزان گلبولهای قرمز را افزایش می دهد.
  • به مردان در نعوظ و افزایش سرعت انزال کمک می کند.
  • به افزایش و بهبود رشد و بلوغ جنسی در زنان کمک می کند. همچنین به زنان در نظم بخشیدن و تقویت تخمک گذاری کمک می کند.

 

 

  • ستاره اشرف پور
  • ۰
  • ۰

شیشه بالکن

انواع شیشه بالکن

وقتی به انواع شیشه بالکن که عموما در ساختمان های مدرن امروزی موجود هستند نگاه می کنیم و به ویژگی های آنها توجه می کنیم ، نتیجه ای که مشاهده می کنیم به شرح زیر است:

بالکن های شیشه ای از ویژگی شیشه های حرارتی برخوردار است. با توجه به اینکه این محصولات در ایزوله کردن گرما نقش به سزایی دارند، می توان از زمستان در بالکن خود استفاده کرده و بدون هیچگونه سرمایی از محیط  لذت ببرید، جدا از آن ، به خصوص بالکن های شیشه ای تاشو می تواند به عنوان محصولات مفیدی معرفی شوند چراکه فرصتی برای بهره مندی از بالکن های تابستانی و زمستانی را به ما میدهند.

شیشه بالکن ، پنجره تمام شیشه ای ریلی سکوریت می باشد بدین صورت که به صورت ریلی قابل جمع شدن است و امکان استفاده از بالکن در چهار فصل سال را فراهم میکند.
این نوع از شیشه که سبکی مدرن به حساب می آید عمدتا برای استفاده بهینه و مدرن از فضای بالکن و تراس استفاده می شود هر چند مراکز تجاری و فروشگاهی ، رستوران و کافی شاپ ها نیز به این سبک روی آورده اند.

 

مکانیزم این مدل بگونه ای طراحی شده که امکان باز کردن تمام و یا هر قسمت دلخواه از درگاه نصب را مهیا میسازد. عملکرد و کارکرد این سیستم بصورتی است که در هنگام بسته بودن درگاه، بواسطه استفاده از درپوشها، کرکیهای ضد آب و گسگتهای مخصوص، به هیچ عنوان آب باران، برف و یا باد به داخل نفوذ نمیکند و در عین حال با توجه به اینکه هیچگونه ستون یا پروفیلی در درگاه نداریم، دید بیرون از بین نخواهد رفت، همچنین در هنگام باز بودن شیشه ها نیز بواسطه عدم وجود قید در درگاه، دید ۱۰۰% محیط بیرون را خواهیم داشت.
طراحی سیستم به نحوی است که در درگاه مورد نظر یک پروفیل در کف و یکی نیز در سقف تعبیه میشود که در اصل همان ریل حرکتی شیشه ها میباشد. در این مدل طول درگاه به چندین پنل شیشه ای – معمولا با عرض و اندازه یکسان – تقسیم میشود که بر روی هر پانل شیشه ای ۴ مکانیزم کاملا خاص رونده – ۲ مکانیزم در بالا و ۲ مکانیزم در پایین شیشه ها – تعبیه میشوند که مسئولیت حمل شیشه ها در درون ریل بالا و پایین به عهده این مکانیزمها میباشد.

انواع شیشه بالکن

با معرفی و گسترش ساختمانهای مدرن و سیستمهای مدرن در زندگی ما اخیرا  اصطلاحات جدیدی برای ورود به بخش طراحی و معماری آغاز شده است .

شاید بپرسید ” بالکن شیشه ای چیست ؟” در حقیقت می توان سیستم های بالکن شیشه ای را به شرح زیر خلاصه کرد :

شیشه بالکن کشویی:

یک صفحه نمایش جامد برای جلوگیری از نفوذ عوامل خارجی مانند باران ، برف ، باد و گرد و غبار در محیط بالکن یا تراس شما فراهم می کند .اگر پنجره های کشویی خود را بسته نگه دارید ، می توانید مطمئن باشید که بالکن شما از خاک ، گرد و غبار و خاک در بیرون متأثر نخواهد شد. با این حال ، سیستم های بالکن شیشه ای کشویی نیز نسبت به سایر سیستم های بالکن شیشه ای در برابر سرقت بسیار مؤثر هستند. زیرا دارای مکانیزم قفل ضد سرقت هستند ، می توانید در شب راحت بخوابید و مطمئن باشید که خانه شما حتی هنگام تعطیلات در امان است. این شیشه ها نه تنها در برابر سرقت مقاوم هستند بلکه به مرور زمان در برابر کارکرد در طول سالها نیز مقاومت می کنند.

بالکن های کشویی معمولاً در بالکن های بسیار باریک و کوچک ، سیستم های تقسیم دفاتر ، شیشه های کافه تریا و بالکن و مغازه ها و مشاغل مشابه ترجیح داده می شوند. اگر بالکن یا فضایی باریک دارید که می خواهید آن را محفوظ کنید سیستم های بالکن شیشه ای کشویی برای شما ایده آل خواهند بود.

شیشه بالکن دو جداره:

علاوه بر این ، یک بالکن شیشه ای دو جداره در بین انواع های بالکن شیشه ای وجود دارد . باعث می شود بالکن تقریباً یک اتاق مفید در خانه شما باشد. در حالی که بالکن شیشه ای عایق دو جداره سیستم های شیشه ای هستند که بالکن شما را نه تنها در فصل تابستان بلکه در زمستان در دمای ایده آل قرار می دهد و به شما امکان می دهد تا در چهار فصل از بالکن لذت ببرید.  فرقی نمی کند در چه ماه ، فصلی یا آب و هوایی استفاده کنید شمامی توانید هر وقت خواستید از بالکن خود بیرون بروید و از سیستم بالکن دو جداره خود لذت ببرید.

شیشه بالکن تاشو:

 

امروزه مدل های جدیدی به بازار آمده با عنوان شیشه بالکن که ما در اینجا  نوع تاشو آنرا توضیح خواهیم داد :

این شیشه ها برای محفوظ کردن  بالکن ها و تراس های جلوی پنجره و همچنین برای فضاهایی مانند دور استخر در محیط باز و آلاچیق های رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد .

شیشه بالکن لولائی:

سیستم لولایی که در خانه ها وهنگام استفاده از فضاهای تجاری و اماکن کار استفاده می شود از لحاظ گسترش فضاها یک پروژه عالی است.

حالا کار این شیشه های تاشو چیست ؟ محیط را از الودگی و گرد و غبار دور نگاه می دارد گرما و سرما را در محیط حفظ می کند   و اما کاربرد آنها به این شکل است که یک پانل به صورت ثابت است و پانل های بعدی روی غلتکهایی حرکت کرده و روی پانل اول  تا شده و میخوابد .

شیشه بالکن ریلی:

شیشه بالکن ریلی روی دو ریل از بالا و پایین قرار میگیرد و به راحتی باز و بسته می شود  این نوع دربها روی ریل ها حرکت داده می شود و بسته به مقدار پانل ها یکی یکی روی یکدیگر قرار می گیرد  این  درب ها هم معمولا برای تراس جلوی استخر ها یا درو تا دور آلاچیق ها برای حفاظت از گرد و غبار و آلودگی  و گرما و سرما استفاده می شود.

علاوه بر ویژگی گسترش فضای مورد استفاده ، صرفه جویی در هزینه های انرژی و گرمایشی را نیز فراهم می کند. در این سیستم که از شیشه های روکش شده تشکیل شده است ، شیشه به اندازه دلخواه باز می شود. مانند سیستم بالکن شیشه ای ، سیستم لولایی مانع از ورود سر و صدای فضا می شود. ورود هوای گرم و هوای سرد به فضا را به حداقل می رساند و از بیرون آمدن هوای داخل فضا جلوگیری می کند.

 

  • ستاره اشرف پور