فروشگاه

  • ۰
  • ۰

خواص عسل در مقابله با کرونا

خواص عسل طبیعی بسیار زیاد است .طب سنتی از گذشته همواره در اکثر مسائل نجات بخش بوده است، طبق مطالعاتی که بر روی ویروس کرونا با طب مدرن و طب سنتی بوده است، طبع این ویرووس سرد است و با استفاده خوراکی با طبع گرم و گرمیجات میتوان بدن را مقاوم کرد در برابر این مسئله، ترکیب عسل طبیعی و سیاه دانه برای مقابله با کرونا ویرووس موثر است و تقویت بدن را انجام میدهد.
فواید عسل طبیعی همیشه برای ما آشکار بوده است و عسل باعث بالارفتن وتقویت نیروی جسمی ما می شود، در احادیت ائمه ی اطهار و پیامبر اکرم (ص) نیز از مزایای بی نظیر عسل ذکر شده است.
برای مقابله سیستم بدن در برابر ویرووس کرونا از ترکیب عسل و دارچین میتوانیم بهره ببریم، این ترکیب چون از دسته گرمی ها می باشد، برای بدن بسیار مفید است، نکته بسیار قابل توجه این است که این ویرووس کرونا هنگام صدمه زدن، به دستگاه تنفس ضربه شدیدی وارد می کند، و با نفوذ به دستگاه تنفس ، ریه ها را دچار مشکلاتی میکند، از این رو ما میتوانیم از شربت عسل، مخلوطی از آب و عسل که اصطلاحا به آن ماء العسل نیز میگویند بهره ببریم، هنگام بیماری هایی چون سرماخوردگی نیز ما از این ترکیب برای بهبود سرفه ها استفاده می کنیم، ونتیجه ی خوبی حاصل میگردد.
در کنار عسل طبیعی که بسیار مفید است میتوانیم برای مقابله با ویرووس کرونا از ترکیب عسل با دارچین، عسل با سیاه دانه و عسل با آویشن نیز استفاده کنیم ، زیرا این موارد بدن ما را تقویت میکند، همچنین دستگاه تنفسی نیز واکنش آلرژیک و یا التهابی دارد بهبود یابد،مهمترین نکته این روزها تقویت بدنمان است،در مطالعات نکات دیگری برای مقاومت در برابر ویرووس کرونا ذکر شده از جمله برخوردار بودن بدن از ویتامین دی و سی c کافی که حد مجاز باشد، نه کمتر و بیشتر

خواص عسل طبیعی برای سلامت انسان؛

امروزه نقش عسل طبیعی برای سلامت انسان بر هیچ کس پوشیده نیست و حتی از زمان های بسیار قدیم به عنوان داروی طبیعی جهت بهبود اختلالات گوارشی مورد استفاده قرار می گرفته است. در ادامه 7 مورد از خواص ویژه عسل طبیعی برشمرده می شود:

  • عسل طبیعی باعث تسهیل هضم غذا می شود، از سوء هاضمه یا یبوست جلوگیری می کند و میزان اسیدیته معده را کاهش می دهد.
  • عسل یک مقوی عالی برای ارگانیسم بدن است.
  • عسل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی از جمله ویتامین های A ، B ، C ، D ، K ، منیزیم، کلسیم ، پتاسیم و فسفر است. بنا براین یک محرک طبیعی بسیار خوب برای شروع یک روز سالم و یک تونیک موثر برای کودکان، زنان باردار و افراد بیمار است.
  • عسل با خاصیت ضد باکتریایی، یک درمان طبیعی بسیار مؤثر برای سرفه، گلودرد، لارنژیت و فارنژیت است.
  • عسل دارویی مناسب برای مبارزه با خستگی و بی خوابی خوب است. در واقع عسل، گلیکوژن موجود در بدن را آزاد می کند، ماده ای اساسی برای عملکرد بهینه بدن در هنگام خواب؛
  • یک قاشق چایخوری عسل که قبل از خواب به یک لیوان شیر اضافه شده باشد به شما در خوابیدن صحیح کمک می کند، زیرا باعث تحریک تولید ملاتونین در بدن می شود.
  • عسل نیز برای سالم نگه داشتن پوست و مو گزینه خوبی است.

معایب و خطرات عسل طبیعی و خام

در کل عسل خام هیچ خطر و ضرری ندارد ولی گاها ممکن است حاوی باکتری هایی باشند که باعث ایجاد بوتولیسم شود.

عسل خام برای همه افراد بجز کودکان زیر 1 سال مفید است و نوزادان نباید استفاده کنند.

عسل برای درمان زخم های گوارشی

بهتر است که عسل را نیم ساعت تا دو ساعت قبل از هر وعده ی غذایی و سه ساعت پس از شام نیز مصرف کرد. در صورتی که عسل در آب جوشیده ی ولرم حل شود و بعد مصرف گردد، اثر بسیار بهتری خواهد داشت، چون جذب این محلول بسیار سریع بوده و ضمن کاهش ترشح معده، منجر به نرم شدن مخاط دیواره های معده نیز می گردد. 

 مصرف عسل موم دار برای بهبود زخم معده، روده و اثنی عشر مفید است؛ چون لایه ای از موم، روی زخم را پوشانده و مانند پانسمان زخم عمل می کند.

 برای درمان سوء هاضمه، مقداری پودر دارچین را روی دو قاشق سوپ خوری عسل بریزید و قبل از غذا مصرف کنید.

مخلوط پودر بالنگ با عسل و یا حلوای آرد گندم، عسل و زغفران برای تقویت کار معده و روده ها مفید است.

 مخلوط سیاه دانه با عسل و یا پودر ژنیان با عسل یا پودر بالنگ با عسل نفخ معده را درمان می کند.

مصرف یک قاشق غذاخوری عسل قبل از صبحانه، برای درمان ترش کردن معده، آبریزش دهان، آروغ زدن و کلا سردی مزاج تأثیر چشمگیری دارد که تا رفع کامل این مشکل ها باید مصرف ادامه یابد.

برای درمان ورم معده، ورم روده و پیوست، ۸ قاشق غذاخوری پودر ریحان خشک شده را در ۱ لیتر آب دم کرده و به هر لیوان سرد شده ی آن، یک قاشق مرباخوری عسل بیفزایید و هر روز به مرور ۴ لیوان از آن را مصرف کنید.

مصرف روزانه ۲ لیوان مخلوط شیر و عسل یا ۲ لیوان آب نیم گرم و عسل می تواند یبوست مزمن را درمان کند. مصرف عسل برای دفع انگل های دستگاه گوارش مفید است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی