فروشگاه

  • ۰
  • ۰

نکات کلی در مورد اجرای فوندانسیون سوله

 از مهم ترین قسمت های اجرای فونداسیون سوله این است که اکثرا شیب دار می باشند و برای ساخت آن می توان از مواد متفاوتی استفاده کرد که عبارتند از:

ورق آلومینیوم با فایبرگلاس.

پانل ساندویچ سقف.

ورق های بام (استفاده بسیار کاهش می یابد.)

هزینه های لازم جهت اجرای فوندانسیون سوله :

از مهم ترین کارهایی که یک مهندس ساخت و ساز برای اجرای فونداسیون سوله می تواند برای شما انجام دهد تخمین هزینه بخش های مختلف پروژه ساخت و ساز ریخته شده می باشد. برای برآورد دقیق پایه سقف سوله، ابتدا تناژ میلگرد فونداسیون می بایست با استفاده از نقشه های تهیه شده برای پایه سوله و ضرب شده با قیمت میلگرد بازار و قیمت فونداسیون میلگرد ریخته شده بدست آید. در مرحله بعد، حجم بتن پایه برای سقف سوله محاسبه و قیمت بتن آماده برای تهیه قیمت بتن پایه ریخته شده محاسبه و ضرب خواهد شد.

اما هزینه اجرای فونداسیون سوله به گونه ای می باشد که ابتدا طول نوار پایه فنجان را محاسبه می کنیم و سپس آن را با قیمت روزانه هر متر بر هزینه ساخت سیل ضرب می کنیم، که در واقع شامل (آماده سازی) مواد و بتن برای سقف سوله، تهیه سیم تقویت کننده و سازه پایه آماتور سوله، تهیه روغن سیاه برای روغن کاری قالب و فرم کاری فونداسیون سوله، تهیه استنسیل و بولتینگ مطابق نقشه پایه و اساس سوله و بتن ریزی با بتن آماده ، پایه و اساس ریخته گری و در نهایت پردازش بتن را به همراه داشت.

مراحل اجرای بولت گذاری سوله

نکات اجرای فونداسیون سوله

 فونداسیون سوله نکات خاص دیگری هم داراست  که به دلیل مفصل بودن اتصال پایه ستون فونداسیون سوله را می توان به شکل منفرد اجرا نمود وگر نه نمی شد در صورت اینکه بصورت لنگر گیر بود اجرای فونداسیون سوله بصورت منفرد امکان پذیر نبود و اینکه این نوع عملکرد اتصال پای ستون باعث می گردد که هزینه فونداسیون سوله خیلی کمتر شود و حتی یک شبکه میلگرد در کف فونداسیون کفایت می کند که در ساختمان های دیگر این امکان وجود ندارد و پلاک های فونداسیون بواسطه تیر های بتونی که اصطلاحا شناژ می گویند بهم دیگر مرتبط می شوند که میلگرد های طولی و کامپوت های عرضی دارند معمولا ضخامت میلگرد کف پلاک ها ضخامت نمره 16 میلگرد عاج دار می باشد که با فواصل 20 سانتی بصورت چشمه و شبکه ای در کنار هم قرار می گیرند و نکته دیگر اینکه در اجرای فونداسیون دقت خیلی مهم می باشد قبل از بتون ریزی باید نقشه برداری گردد. 

مرحله نهایی اجرای فونداسیون سوله

بعد از اجرای فونداسیون سوله هم عملیات آبریزی و  نگهداری بتون اصطلاحا کیو رینگ انجام گردد در جاهایی که سرد باشد و احتمال یخزدگی وجود دارد بایستی دور فونداسیون خاک ریزی گردد و برخی نقاط نایلون روی بتون کشیده گردد و این عملیات مربوط به نگهداری بتن می باشد و اینکه قبل از اجرای ستون های اسکلت فلزی سوله نیز یک مقدار گروت ریزی انجام می شود گروات ریزی یک مایع مخصوص است که زیر صفحه ستون ریخته می گردد تا کلیه صفحات را که اگر اختلاف ارتفاعی خیلی کمی به نسبت هم داشته باشد بوسیله این گروات، اینها را از لحاظ ارتفاعی تراز کنند و هم اینکه یک بستر سفت و محکمتر بدون وجود هیچ گونه اخلال برای نشیمن صفحه ستون اصلی سوله ایجاد گردد.

 

فونداسیون سوله - آرمان سوله

 

 

 گروه صنعتی آرمان سوله بیش از 45 سال است که فعال در زمینه ساخت و نصب ، تولید سازه های فلزی به ویژه سوله در عرصه صنعت کشور می باشد.

  • ۹۹/۰۵/۲۹
  • ستاره اشرف پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی