فروشگاه

  • ۰
  • ۰

عسل طبیعی

تشخیص عسل طبیعی روش های مختلفی دارد که در این مقاله به آن می پردازیم.

عسل یکی از محبوب­ ترین و پرکاربردترین غذاهای مورد استفاده بشر است. این ماده شیرین و لذیذ که محصول زنبور عسل است، علاوه بر ارزش غذایی بالا، فواید بسیاری برای سلامتی و تندرستی انسان دارد.

عسل از دیرباز مورد استفاده بشر بوده است. قدمت استفاده از عسل آن گونه که از نقوش متعلق به دوره عصر حجر برمی آید، به هشت هزار سال پیش برمی گردد. همچنین عسل به عنوان غذا و دارو در تمدنهای مصر، آشور، یونان، روم و چین مورد استفاده بوده است.

روش های تشخیص عسل طبیعی

تشخیص عسل طبیعی با کمک تخم مرغ

تشخیص عسل با کمک ظاهر آن (سفت شدن عسل)

تشخیص عسل طبیعی بااستفاده از آب سرد

تشخیص عسل طبیعی با کمک بوی عسل

 

-تشخیص عسل طبیعی با کمک تخم مرغ

استفاده از زرده تخم مرغ یکی از راه های تشخیص عسل اصلی از عسل غیر طبیعی است. برای این کار می بایست مقداری از عسل را با زرده تخم مرغ خام به خوبی مخلوط نمود.

پس از انجام این کار در صورتی که زرده تخم مرغ به شکل زرده تخم مرغ پخته در آید، عسل از کیفیت بالایی برخوردار است و در غیر این صورت عسل غیر طبیعی می باشد.

-تشخیص عسل با کمک ظاهر آن (سفت شدن عسل)

به طور معمول عسل طبیعی خاصیتی دارد که اگر مقداری از آن بر روی یک تکه نان تست مالیده شود،  پس از گذشت چند دقیقه سفت خواهد شد. اما اگر این کار به وسیله عسل غیر طبیعی انجام شود نان حالت خیسی پیدا می کند.

-تشخیص عسل طبیعی بااستفاده از آب سرد

یکی دیگر از راه های تشخیص عسل طبیعی از غیر طبیعی آن است که اگر مقداری از عسل را در آب سرد  ریخته شود، در صورتی که عسل حالت چسبندگی خود را حفظ کرده و به سختی در آب حل شود، آن عسل اصلی بوده و در غیر این صورت عسل غیر طبیعی می باشد.

همچنین اگر مقداری از عسل اصلی را در یک لیوان آب بریزید در صورتی که به صورت عمودی وارد آب شده  و در آن ته نشین شود،  عسل اصلی بوده و در غیر این صورت، عسل مطلوبی به شمار نمی آید.

-تشخیص عسل طبیعی با کمک و بوی عسل

کسانی که با عسل های طبیعی آشنایی دارند،  رایحه مطبوع  عسل را یکی از راه های تشخیص عسل طبیعی از تقلبی آن می‌دانند.  به طور معمول عسل های با کیفیت و خالص دارای عطر و رایحه ای آمیخته با گل های طبیعی هستند.

 

  • ۹۹/۰۴/۰۳
  • ستاره اشرف پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی