فروشگاه

  • ۰
  • ۰

چای ترش

اگر از علاقه مندان به دمنوش ها و نوشیدنی های گیاهی هستید حتما نام چای ترش تاکنون به گوشتان خورده است. این دمنوش عالی با خواص بی نظیری که دارد می تواند در برنامه ی خوراک و نوشیدنی شما تنوع ایجاد کند و جایگزین نوشیدنی های تکراری باشد. در این مطلب اطلاعاتی در خصوص چای ترش گردآوری شده که خواننده ی گرامی را از خواص بسیار این دمنوش آگاه خواهد ساخت.

 

دمنوش گیاهی چای ترش

 

در معرفی چای ترش ممکن است نام های دیگر این محصول، از جمله چای مالمیر، مکه، چای قرمز یا چای روزل به گوش برسد. در آمریکای لاتین از آن با نام گل جامائیکا یا سورل یاد می شود و در شمال آفریقا به آن چای سودانی می گویند. در مصر نیز با نام کرکده شناخته می شود. به هر ترتیب نام علمی آن Hibicus Sabdariffa می باشد و منشأ اصلی آن آفریقا دانسته شده است. 

مصرف این چای همچنین در کشورهای آسیایی نظیر هند، چین، مالزی و تایلند رواج دارد. گیاه چای ترش در گروه گیاهان بومی ایران نیست و به صورت گونه ی مهاجر وارد سرزمینمان شده است و هم به صورت گرم و هم به صورت نوشیدنی سرد مصرف می شود.

گیاه این چای از نظر ظاهری، شباهت به یک گل سرخ رنگ معمولی دارد و آن قدر زیباست که اگر کسی اطلاعات گیاه شناسی کافی نداشته باشد، ممکن است آن را تنها گلی زینتی ببیند. این در حالی است که خواص مفید آن برای سلامتی بسیار است و طعم ترش مزه ی آن می تواند مناسب سلیقه و ذائقه ی بسیاری از افراد باشد.

 

خواص چای ترش

 

چای ترش هم خوش رنگ و هم خوش طعم است. این چای به دلیل داشتن رنگ قرمز روشن بسیار خاص و خوشرنگ و ترش مزگی مطبوع می تواند طرفداران بسیاری داشته باشد. ترش مزگی این چای ناشی از وجود اسید سیتریک و ویتامین C می باشد. این دمنوش استثنایی و دوست داشتنی مقادیر زیاد و قابل توجهی آنتی اکسیدان دارد. هم چنین حاوی ماده ی آنتوسیانین است. چای ترش از نوشیدنی های فاقد کافئین است بنابراین از ضررهای کافئین همچون افزایش اضطراب، بی خوابی یا تپش قلب در آن خبری نیست.

6 فایده چای ترش

 

کاهش  فشار، قند و کلسترول خون با چای ترش

 

ماده ی آنتوسیانین که در چای ترش وجود دارد، می تواند فشار خون را کاهش دهد. به همین دلیل برای کسانی که دچار فشار خون بالا هستند، مفید می باشد؛ اما کسانی که عموما دارای فشار خون پایین هستند بهتر است زیاد از این دمنوش استفاده نکنند.

این ماده در چای ترش برای کاهش کلسترول مضر در خون نیز موثر است و می تواند برای افراد مبتلا به چربی خون مفید باشد. افراد دارای دیابت نوع دو نیز می توانند قند خون خود را با این دمنوش کنترل کنند.

 

پیش گیری از سرطان

 

همان طور که پیش تر نیز گفتیم، دمنوش چای ترش دارای آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها گروهی متنوع از مواد هستند که از اکسایش جلوگیری می کنند. اکسیده شدن در بدن سبب بروز برخی از عارضه ها نظیر سرطان و پیری می شود.

به همین دلیل می توان گفت چای ترش دمنوشی ضد سرطان و ضد پیری زودرس است. بنابراین به منظور حفظ جوانی پوست خود به جای استفاده از روش های شیمیایی و مصنوعی، از این دمنوش گیاهی استفاده کنید.

 

  • ۹۸/۱۲/۱۲
  • ستاره اشرف پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی