فروشگاه

  • ۰
  • ۰

پای پرانتزی

تشخیص پای پرانتزی

پای پرانتزی و ایجاد قوس در زانوها از بدو تولد در بسیاری از افراد مشاهده شده و عدم توجه به رفع این مشکل در نهایت می تواند باعث ایجاد ساختار نامناسب در بدن فرد گردد. گذر زمان و نداشتن توجه کافی برای اصلاح پای پرانتزی عدم اعتماد به نفس، بروز آرتروز و حتی نداشتن تعادل مناسب و اثرات جانبی بر سایر بخش های بدن را به همراه خواهد داشت. ادونس کلینیک؛ تولید کننده انواع کفش طبی و پروتز برای درمان پای پرانتزی در این مطلب نکات مهمی در رابطه با این اختلال در ساختار زانو و پاها را ارائه خواهد داد.

درمان پای پرانتزی-پای پرانتزی-ادونس کلینیک

علت شکل گرفتن پای پرانتزی چیست؟

با توجه به اینکه اغلب نوزادان در بدو تولد با مشکل پرانتزی بودن پاها مواجه می باشند و حتی در سنین بزرگسالی نیز این مشکل در افراد زیادی مشاهده می شود، این سوال وجود دارد که علت شکل گرفتن پای پرانتزی چیست؟ بدون شک اطلاع از علت شکل گرفتن پای پرانتزی در کودکان و بزرگسالان می تواند باعث شود تا از بروز چنین اشکالاتی در پاها جلوگیری گردد. اصلی ترین دلایل در بروز و شکل گیری پاهای پرانتزی در نوزادان و بزرگسالان شامل موارد زیر می باشد:

وزن زیاد جنین در رحم مادر

اصلی ترین و مهم ترین علت پرانتزی شدن پا نوزادان، کمبود فضای مناسب در رحم مادر برای چرخش و حرکت جنین می باشد. با توجه به اینکه ساختار بدن و استخوان ها در دوران جنینی شکل می گیرد، کمبود فضا برای قرار گرفتن صحیح پاها در نهایت می تواند باعث بروز چنین اشکالاتی گردد. این مساله مخصوصا در مادرانی که با دیابت در دوران بارداری مواجه هستند اهمیت بیشتری پیدا می کند. چون دیابت بارداری اثر مستقیم بر افزایش وزن جنین داشته که باعث میشود فضای رحم مادر برای نوزاد کوچک شود. کنترل وزن مادر و جنین به صورت مرتب و دوره ای مهم ترین راهکار برای جلوگیری از رخ دادن چنین مشکلاتی می باشد.

آرتروز در بزرگسالان

با گذر زمان و افزایش سن افراد بخاطر وزن زیاد و غیره آرتروز در بخش های مختلف بدن، مخصوصا زانوها مشاهده می گردد. عدم توجه به رفع این مشکل و درمان آرتروز می تواند منجر به تغییر حالت زانوها و شکل گیری قوس در آنها گردد. یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد پای پرانتزی بزرگسالان، آرتروز می باشد که به شیوه های مختلف قابل درمان است.

درمان پای پرانتزی-پای پرانتزی-ادونس کلینیک

ساییدگی غضروف

از دیگر دلایل بوجود آمدن پای پرانتزی بزرگسالان، ساییدگی غضروف ها می باشد که به مرور باعث میشود فرد تعادل و توانایی کافی برای حرکت نداشته باشد. این مشکل همچنین باعث پرانتزی شدن پاها می گردد. درمان این قبیل مشکلات اغلب با تجویز دارو و در برخی مواقع باجراحی انجام میشود.

کمبود ویتامین D

وجود پاهای پرانتزی در نوزادان زیر سه سال کاملا طبیعی می باشد و به مرور این مشکل برطرف میشود و جای نگرانی وجود ندارد. اما در برخی از مواقع روند اصلاح پاها ممکن است بسیار کند بوده یا مشکل برطرف نگردد. اصلی ترین علت بروز این مشکل کمبود ویتامین d در فرد می باشد که با مصرف مکمل های غذایی لازم است به جبران ویتامین D کمک شود. توجه به نوع تغذیه، قرار گرفتن فرد در مقابل نور خورشید و استفاده از مکمل های غذایی بهترین راهکار برای بهبود روند درمان و اصلاح پای پرانتزی در کودکان می باشد.

جوش خوردن نادرست استخوان پس از شکستگی

پس از شکستگی پا و گچ گرفتن نادرست آن، این احتمال وجود دارد که پا به صورت پرانتزی شکل بگیرید. در صورت رخ دادن این مشکل با توجه به تشخیص پزشک ممکن است با ورزش یا جراحی زانوها اصلاح شوند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی