فروشگاه

  • ۰
  • ۰

قیمت نوتلا

نوتلا چیست؟

 نوتلا شکلاتی محبوب و معروف ساخته شرکت محصولات غذایی واقع در ایتالیا به نام فرو می باشد.شکلات صبحانه نوتلا برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ وارد عرصه رقابتی صنعت شکلات و شیرینی جات شد و قیمت نوتلا در این سال ها بسیار متغیر بود.کمپانی ایتالیایی، در واقع در کار تولید نان و شیرینی و نیز شکلات های تلخ و تخته ای بود که در ادامه صنعت خود را به ترکیب شکلات و فندق و پایه‌گذاری نخستین زمینه‌های پدیداری شکلات صبحانه نوتلا اختصاص داد.

معرفی نوتلا در هانی استار

در آن زمان نوتلا نه به عنوان یک محصول مستقل، بلکه به عنوان دستور یک کرم شکلاتی مورد استفاده در محصولی دیگر از کمپانی فِرِرو معرفی شده بود. امروزه نوتلا و قیمت نوتلا از بحث های داغ دنیای شکلات ها و شکلات دوستان است. قیمت نوتلا چندان برای شیفتگان و عاشقانش اهمیتی ندارد زیرا طعم بی نظیر، منحصر به فرد و به یاد ماندنی این شکلات، قیمت نوتلا را تحت الشعاع قرار می دهد.

 

تاریخچه  کرم شکلاتی فندقی محبوب نوتلا

در اصل، نوتلا یک راه حل هوشمندانه برای یک مشکل دشوار بود: کمبود منابع کاکائو به دنبال جنگ جهانی دوم.

پیترو فررو، تهیه کننده شیرینی پیمونت در ایتالیا، به طرز مبتکرانه یک خمیر شیرین تهیه شده از فندق، شکر و فقط کمی از کاکائوی نادر ایجاد کرد. او آن را به یک شکلات صبحانه تبدیل کرد که می توان آنرا در صبحانه سرو کرد و نام آن را "Giandujot" به نام شخصیت معروف کارناوال محلی در آن زمان گذاشت. در 14 مه 1946 شرکت فررو رسماً تأسیس شد.

 آن طور که منقول است، در سال ۱۹۵۱ کمپانی ایتالیایی شروع به ساخت محصول شکلاتی خمیر مانندی نمود که آن را کرم ویژه نامید. این کرم ویژه در نهایت آن‌قدر ساخته و پرداخته شد تا به نوتلای امروزی تبدیل گشت. قیمت نوتلا در آن زمان متجاوز از چند دلار نبود. در دهه ۱۹۶۰ میلادی، فرزند موسس کمپانی ایتالیایی سازنده نوتلا ،به نام مایکل، برای صادرات گسترده این محصول به سایر نقاط جهان و بلاخص اروپا، نام تجاری نوتلا را به صورت رسمی برای محصول شکلاتی خود انتخاب نمود، قیمت نوتلا در این دوران از قواعد بازرگانی بین المللی مواد غذایی پیروی می کرد و در نهایت متجاوز از ۳۰ دلار نبود.

به ادعای برخی، تاریخچه و جرقه ی اصلی نوتلا به سال 1806 میلادی باز می گردد. این تاریخ، قبل از آغاز جنگ های ناپلئون بناپارت است. در حقیقت ادعا می شود که ایده ی ترکیب شکلات با مغز فندق، متعلق به شخص ناپلئون بناپارت می باشد. (البته در این جا بهتر است گفته شود که ناپلئون بناپارت، نخستین فرد مشهور و چهره ی جهانی بود که به خوشمزگی ترکیب شکلات و فندق پی برد و شاید پیش از او هزاران تن دیگر این ترکیب خوشمزه را کشف کرده بودند!)

در جایی دیگر نیز ماجرا این گونه عنوان شده که پس از محاصره ی قاره ای ناپلئون، در تجارت و اقتصاد فرانسه اختلال ایجاد شد. ارتباط فرانسه در جریان این محاصره با شهر پیدمونت ایتالیا که تولید کننده ی مرغوب ترین شکلات ها  در آن زمان در جهان بود، قطع شد و به همین دلیل شکلات ها کمیاب شدند و قیمت آن ها بسیار گران شد. تنها چاره ای که برای گرانی شکلات در آن زمان اندیشیده شد، ترکیب کردن آن با ماده ای دیگر یعنی فندق بود. پس از این که ترکیب صورت گرفت، در همه جا گسترش یافت و استفاده از این ترکیب به پدیده ای جهانی تبدیل شد.

 

هانی استار پر از شکلات های پر طرفداره :کیت کت اتوبوسیwink ،کیت کت گلد blush،سس شکلات هرشیزangel

نخستین شکلات صبحانه نوتلا!

نخستین تولید رسمی نوتلا در قالب بسته های متوط در سال 1964 تحت عنوان تجاری نوتلا توسط این شرکت تولید شد و با سرعت چشمگیری مشتریان مخصوص خود را پیدا نموده و نزد آن ها محبوبیت پیدا نمود. امروزه نوتلا همان فرمول نخستین خود را حفظ نموده و در ضمن روغن پالم نیز به آن اضافه گشته که حتی باعث ایجاد نگرانی هایی در این زمینه نیز گشته است. قیمت نوتلا با اضافه شدن روغن پالم به این شکلات صبحانه خوشمزه تغییر نمود. جریان این بود که در سال 2013 یکی از نمایندگان فرانسوی دستور داد که مالیات حمل روغن پالم افزایش یابد که این موضوع تاثیر ویژه ای بر افزایش قیمت نوتلا گذاشت، زیرا مالیات حمل روغن پالم تقریبا به چهار برابر میزان پیشین خود افزایش پیدا نمود! این جریان که به قانون نوتلا در شبکه های اجتماعی و رسانه ها معروف شد، باعث بروز افزایش هایی در قیمت نوتلا گردید.

قیمت نوتلا -هانی استار

قیمت  نوتلا

قیمت نوتلا در سایت آمازون

 

سایت معتبر، جهانی و مشهور آمازون فروشنده ی کالا ها و تولیدات بسیاری است که سال هاست در زمینه ی فروش کرم شکلات فندقی نوتلا و ارائه ی قیمت نوتلا نیز فعالیت می کند. طبق اطلاعات سایت آمازون در خصوص قیمت نوتلا، یک شیشه ی 8/1 پوندی (750 گرمی) از نوتلا، هفده دلار و نود و نه سنت قیمت زده شده است. قیمت نوتلا در یک پک شش عددی با وزن 10 پوند، برابر با چهل و سه دلار و چهل و هشت سنت قیمت گذاری شده است. بسته بندی ها و شیشه های دیگری نیز برای نوتلا وجود دارد که قیمت نوتلا را از حدود شش دلار به بالا متغیر ساخته است.

 

 

قیمت نوتلا در فروشگاه هانی استار هم اکنون بسته به سایز بسته ها و شیشه های نوتلا متفاوت است. برای اطلاعات دقیق درباره قیمت نوتلا به روز، به صفحه شکلات صبحانه مراجعه فرمایید.

جهت آشنایی با دیگر محصولات هانی استار به صفحات قهوه اسپرسو ، انواع قهوه استارباکس ، پکیج های کادوی ولنتاین و آبنبات مراجعه نمایید.

 

 

  • ۹۸/۱۲/۲۲
  • ستاره اشرف پور

نظرات (۱)

سلاااااااااااااااام
یه وبلاگ دارم برا مسابقه
روش های درس خوندنو میذارم..نمونه سوال میذارم..برا حفظ اسونتر درسا رمز میذارم... و هرچیز دیگه..به شدددددددت به نظراتتون محتاجم حتی اگه مرتبط نباشه با مطالبم...ممنون میشم همت کنید نظر بذارید:D:X:X:X
http://asrarepaye7.loxblog.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی