فروشگاه

  • ۰
  • ۰

خرید قهوه

در این مقاله میخواهیم به نکات مهمی راجع به خرید قهوه بپردازیم. امید است مطالب مفیدی را درباره خرید قهوه کسب کنید.همچنین میتوانید بعد از کسب اطلاعات به اینجا برای خرید آنلاین قهوه مراجعه نمایید.

 

در این مطلب یاد میگیریم :

  • چهار خاصیت مهم قهوه 
  • محبوبیت قهوه
  • خرید دانه قهوه ( آسیاب نشده)
  • خرید قهوه از نوع فوری 
  • کپسول های قهوه
  • خرید قهوه به صورت گوناگون
  • توجه به نام های گوناگون در خرید قهوه
  • نکاتی که در هنگام خرید قهوه ترک باید بدانید.

خرید قهوه

4خاصیت مهم قهوه

آخرین تحقیقات بعمل آمده نشان میدهد که مصرف قهوه داراری خواص مختلفی ست که مهمترین این خواص تقویت حافظه و نیز خاصیت آنی اکسیدان قهوه می باشد.

1-قهوه منبع مهمی از آنتی اکسیدان های سالم است

فعالیتهای آنتی اکسیدان در قهوه نسبت به چای سبز و کاکائو بسیار بیشتر است. دانشمندان حدود 1000 آنتی اکسیدان در قهوه شناسایی کردند.آنتی اکسیدان دشمن اصلی سرطان ، آرتروز می باشد. آنتی اکسیدان های با محافظت از سلول ها ، آنها را در برابر بیماریها محافظت می کند. اسید کلروژنیک، یک آنتی اکسیدان مهم است که تقریباً به طور انحصاری در قهوه یافت می شود ، همچنین به جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی نیز کمک زیادی می کند.

2-کافئین موجود در قهوه برای تقویت حافظه

محققان اتریشی در یک تحقیق به تعدادی داوطلب یک فنجان قهوه که دارای حدودا 1000 میلی گرم کافئین بود، نوشاندند و بعد از اندازه گیری از مغز آنها دریافتند که میزات مهارت حافظه و واکنش مغز آنها نسبت به کسانی که قهوه نخورده بودند بسیار بهتر شده است. به نظر می رسد کافئین در مناطق خاصی از مغز مسئول حافظه و تمرکز تأثیر می گذارد، و باعث تقویت حافظه کوتاه مدت می شود، ولی هنوز مشخص نیست که این اثر چه مدت طول می کشد یا اینکه چگونه ممکن است در شخص متفاوت باشد.

3-قهوه ممکن است به محافظت در برابر کاهش شناختی کمک کند

علاوه بر تقویت حافظه، مصرف منظم قهوه باعث جلوگیری بیماری افول شناختی و آلزایمر و سایر بیماری های زوال عقل شود. بدین صورت که کافئین از ایجاد پلاک بتا-آمیلوئید جلوگیری می کند که می تواند به شروع و پیشرفت آلزایمر کمک کند. محققان همچنین این نظریه را تصور می کنند که چون قهوه نوشیدن ممکن است با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 که یک عامل خطر زوال عقل همراه می باشد، خطر ابتلا به زوال عقل را نیز کاهش می دهد.

4-قهوه برای قلب مفید است

یک مطالعه گسترده در هلند که طی مدت 13 سال از 3700 نفر انجام گرفت نشان داد که نوشیدن قهوه 20 درصد خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را نسبت به نوشیدنی های دیگر کاهش می دهد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد قهوه با محافظت در برابر صدمات شریانی ناشی از التهاب ، می تواند سلامت قلب را پشتیبانی کند.

محبوبیت قهوه

قهوه از پر طرفدار ترین و پر فروش ترین نوشیدنی های جهان است. قهوه و مشتقات آن نظیر نسکافه، کافی میکس، کاپوچینو و ... همیشه و در همه ی کشورها و مناطق جهان توسط اقشار گوناگون صورت می گیرد و مصرف آن نیز محدودیتی از نظر سنی ندارد. در این مطلب قصد داریم به بیان نکاتی درباره ی خرید، این نوشیدنی بی نظیر و بی جایگزین بپردازیم.

 

خرید قهوه_ هانی استار

خرید قهوه دانه ای (آسیاب نشده)

اگر قصد دارید قهوه را به صورت دانه ی آن تهیه کنید و شخصا آن را آسیاب نمایید، توصیه می کنیم حتما به یک فروشگاه شناخته شده و معتبر مراجعه کنید. در خرید به صورت دانه، به عطر و رنگ آن ها دقت کنید. رنگ قهوه باید رنگی زیبا، زنده و با طراوت باشد. در صورتی که دانه ها کدر هستند یا آن چنان که باید عطر ندارند، بهتر است از خریدشان صرف نظر کنید.

هنگام خرید دانه ی قهوه احتمالا اسامی مختلفی از آن می شنوید که مربوط به محل کشت و نوع آن می شود. مثلا خرید قهوه ی دان برزیل یا ویتنام و یا خرید قهوه ی دان روبوستا یا عربیکا عبارت هایی است که در خصوص  قهوه ی دانه ای به گوشتان خواهد خورد.

نکته ی دیگر در خصوص خرید قهوه ی دان این است که باید پس از تهیه، ابتدا برشته شود و سپس آسیاب گردد. برخی از فروشگاه های قهوه خودشان در زمان تقاضای شما مقدار قهوه ی مورد نیازتان را برشته می کنند و سپس برایتان آسیاب می نمایند. در صورت درخواست مشتری نیز تنها دانه های قهوه را برشته می کنند و در اختیار مشتری قرار می دهند تا خودش آن را آسیاب کند. دستگاه آسیاب قهوه لازم است قدرت مناسب را برای آسیاب کردن دانه های قهوه داشته باشد.

خرید قهوه از نوع فوری

قهوه در انواع مختلفی آماده و خریداری می شود. برخی از افراد ترجیح می دهند از قهوه های فوری و آماده که در اصطلاح رایج امروزی نسکافه شناخته می شوند، استفاده نمایند. با خرید قهوه ی فوری می توانید در مدت زمانی کمتر، یک فنجان قهوه ی عالی برای خود آماده کنید؛ زیرا این نوع قهوه ها نیازی به جوشاندن و روی حرارت نگاه داشتن ندارند و تنها با اضافه کردن مقداری آب جوش در فنجان می توان آن ها را آماده کرد.

کپسول های قهوه

خرید قهوه های کلاسیک به صورت پودر و دانه این روزها جای خود را به کپسول قهوه داده است. به ویژه برای کسانی که در منزل دستگاه قهوه ساز دارند یا برای راحتی کار کافی شاپ دار ها خرید قهوه ی کپسولی پیشنهادی خوب و کارآمد است. کپسول قهوه تشکیل شده از قهوه ی آسیاب شده است که در پوشش کپسولی مخصوصی قرار گرفته است. با قرار دادن آن در دستگاه قهوه ساز، این کپسول باز شده و در دستگاه آماده می شود.

خرید قهوه به صورت های گوناگون

خرید چه دانه قهوه و چه پودر آن، هم به صورت فله ای و تازه از فروشگاه های معتبر قابل خریداری به مقدار دلخواه است و هم به صورت بسته بندی شده در مقدار های مناسب به فروش می رسد. خرید قهوه ی بسته بندی هم شامل قهوه ی آسیاب شده و هم دان قهوه می شود که در هنگام خرید می بایست به نوع آن و اطلاعات روی پاکت برای آماده سازی قهوه توجه نمایید.

موضوع دیگر نوع قهوه (اعم از اسپرسو، ترک، فرانسه و غیره) است که احتمالا اطلاعات آن نیز بر روی بسته درج شده است یا اینکه در هنکام خرید قهوه ی فله توسط فروشنده به شما داده می شود. حال باید دید ملاک تقسیم بندی این انواع چیست.

 

خرید قهوه- هانی استار

توجه به نام های گوناگون در هنگام خرید قهوه

سفارش یا خرید را از هر نوع آن که انجام می دهید، باید بدانید که بیس همه ی آن ها یک نوع دانه بیشتر نیست.

تهیه ی همه ی قهوه ها اعم از اسپرسو، فرانسه، ترک، و سایر نوشیدنی هایی که مبنای آن قهوه است مثل کاپوچینو یا لاته و مانند آن، همه از دانه ی قهوه صورت می گیرد.

پس چه چیز موجب این تفاوت است که لازم است در هنگام خرید به آن دقت نماییم؟

در هنگام خرید خوب است بدانید که تنها تفاوت انواع قهوه ها در هنگام مراحلی چون برشته کردن قهوه، آسیاب کردن دانه ها، ابزار تهیه ی قهوه و شیوه ی تهیه ی آن اتفاق می افتد.

پس به عنوان مثال در قهوه ی ترک شما چیزی متفاوت از دانه ای که در قهوه ی اسپرسو به کار رفته نمی خرید؛ تنها در مراحل تهیه و آماده سازی قهوه است که کارهایی انجام می شود و یک نوع قهوه را از نوع دیگر متمایز می کند.

نکاتی که باید در هنگام خرید قهوه ی ترک بدانید

اگر تمایل به خرید قهوه ی ترک دارید، باید خرید قهوه از نوعی باشد که میزان برشتگی (در اصطلاح رست) آن روشن باشد. همچنین این قهوه باید تا منتها درجه ی ممکن آسیاب شود و به صورت گرد درآید تا به شما قهوه ی ترک بدهد. ابزار تهیه ی این قهوه نیز یک قهوه جوش ساده و کوچک است. البته اندازه ی قهوه جوشتان را می توانید بر اساس نفرات تعیین کنید. اما به هر ترتیب قهوه جوش ها حتی در بزرگترین سایزشان نیز ظرف هایی کوچک و جمع و جور هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی