فروشگاه

  • ۰
  • ۰

قیمت پای مصنوعی

در این مقاله راجع به ساخت پای مصنوعی و عوامل تاثیرگذار بر قیمت پای مصنوعی صحبت میکنیم .امید است این مطلب برای خواننده مفید واقع شود.

سر فصلهای این مقاله :

1- قیمت پای مصنوعی

2- قیمت ساخت پای مصنوعی

3-هزینه قالب گیری

4-قیمت پای مصنوعی بر اساس نوع پروتز

5- اجزا و قطعات داخلی پروتز

6-آموزش استفاده از پای مصنوعی

7-بهترین پای مصنوعی

قیمت پای مصنوعی

قیمت پای مصنوعی یکی از مهم ترین فاکتورهایی می باشد که ذهن بسیاری از افرادی که با مشکل نقص یا از دست دادن بخشی از اندام و یک عضو بدن مواجه شده اند را به خود مشغول می کند. تنوع بسیار بالا در قیمت پای مصنوعی این ابهامات را در ذهن بوجود می آورد که چرا برخی از پروتزهای پا دارای قیمت ارزان و برخی به شدت گران می باشند. ادونس کلینیک سازنده انواع پروتز پای مصنوعی ، اصلاح پای پرانتزی ، برییس میلواکی ، دمپایی هالوکس والگوس ، اسکن کف پا در ادامه به هزینه طراحی و ساخت انواع پای مصنوعی و هر آنچه که باید در این باره بدانید اشاره خواهد کرد

قیمت پای مصنوعی

قیمت ساخت پای مصنوعی

قابلیت ها و ویژگی های موجود در هر یک از انواع پروتز پا تاثیر مستقیم بر قیمت و هزینه نهایی این گروه از اندام های مصنوعی دارند. برای درک بهتر هزینه ساخت پای مصنوعی لازم است به فاکتورهای اثرگذار بر تعیین قیمت اشاره شود که عبارتند از:

هزینه قالب گیری

در فرآیند ساخت پروتز پای مصنوعی اولین مرحله پس از آماده شدن بدن و شخص برای پذیرش اندام مصنوعی، قالب گیری می باشد. بخش باقی مانده از اندام قطع شده که اصطلاحا استامپ نامیده میشود، توسط پزشک مربوطه قالبگیری میشود تا متناسب با ویژگی ها و شرایط و اندازه استامپ نسبت به طراحی و ساخت سوکت اقدام گردد. سوکت بخشی از پروتز پای مصنوعی می باشد که وظیفه آن اتصال بدن فرد به پروتز پا است. بخشی از هزینه پای مصنوعی به فرآیند قالبگیری از استامپ مرتبط می باشد.

قیمت پای مصنوعی با توجه به نوع پروتز (مچ پا، زانو، بالای زانو و روی زانو)

با توجه به اینکه پا از کدام قسمت از بدن قطع شده است انواع مختلفی از پروتز طراحی و تولید شده اند. از مهم ترین فاکتورها در تعیین هزینه ساخت پای مصنوعی، نوع پا و پروتز می باشد. به عبارت دیگر با توجه به اینکه فرد نیاز به پروتز مچ پا یا زانو داشته یا پا از بالای زانو قطع شده باشد قیمت های متفاوتی باید پرداخت گردد. بدون شک هر اندازه بخش بیشتری از پا قطع شده باشد، قیمت پروتز آن بیشتر خواهد بود.

اجزا و قطعات داخلی پروتز

هر یک از انواع پاهای طراحی شده با توجه به قابلیت های در نظر گرفته شده برای آنها دارای قیمت های متفاوتی هستند. به عنوان مثال در پاهای هوشمند که از سنسور و میکروپروسسورها برای حرکت پا استفاده میشود، قیمت ها بیشتر از پروتزهای ساده تر می باشد. علاوه بر نوع هر یک از اجزا، برند تولید کننده آنها نیز می تواند بر قیمت نهایی پروتز اثرگذار باشد.

هزینه پای مصنوعی-قیمت پای مصنوعی

آموزش استفاده از پای مصنوعی

پس از به اتمام رسیدن طراحی و ساخت پروتز پا لازم است بر روی بدن نصب شده و فرد برای برقراری ارتباط با پای مصنوعی آماده گردد. فرآیند آماده سازی جسمی فرد با پروتز پا توسط پروتزیست صورت میگیرد که در هزینه طراحی و ساخت پای مصنوعی نقش خواهد داشت.

قابلیت های جانبی پروتز

علاوه بر شیوه راه رفتن و قابلیت های در نظر گرفته شده برای برقراری ارتباط فرد با پروتز و میزان تعادل بر روی سطوح مختلف، پروتزهای پا دارای ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز می باشند. به عنوان مثال خاصیت ضد آب بودن و مقاومت بالای آنها در برابر ضربه از جمله این موارد هستند که می توانند در لیست عوامل مهم در تعیین هزینه ساخت پای مصنوعی قرار گیرند.

به طور خلاصه می توان گفت، هزینه طراحی و ساخت انواع پای مصنوعی به نوع پا، قابلیت های آن، جنس و نوع اجزای موجود در پروتز، وزن و هزینه قالب گیری و نصب و آموزش نحوه راه رفتن با پا بستگی دارد.

بهترین پای مصنوعی

پروتز پای مصنوعی یکی از بهترین دستاوردهای علم پزشکی می باشد که باعث شد فرد پس از قطع و از دست دادن بخشی از پا دوباره بتواند حرکت کند و مانند سایر افراد به کارهای روزمره بپردازد. علیرغم تاثیر بسیار زیاد این اندام های مصنوعی، در بسیاری از مواقع گران بودن قیمت پای مصنوعی ممکن است این تردید را بوجود آورد که کدام گزینه را انتخاب کنیم. به عبارت دیگر، بهترین پای مصنوعی کدام است و چطور با پرداخت هزینه انتخاب مناسبی داشته باشیم. از مهم ترین ویژگی ها برای انتخاب بهترین پای مصنوعی لازم است چند نکته مهم را مد نظر قرار دهید که عبارتند از:

  • ساخت پروتز پای مصنوعی به صورت اختصاصی و متناسب با شرایط بدن و بخش باقی مانده از پا
  • کیفیت بالا پروتز و اجزای مختلف پا از قبیل فیلر، سوکت و سایر قطعات داخلی
  • استفاده از سنسور در پروتز به منظور هوشمندسازی پا
  • مقاومت بالای تمام بخش های پروتز در برابر رطوبت و ضربه
  • وزن سبک و قابلیت حرکت آسان آنها بر روی سطوح مختلف

پروتز پای پنجه کربنی و پاهای هوشمند یکی از بهترین نمونه های پای مصنوعی می باشند که از نظر وزن و شیوه راه رفتن شرایط ایده آلی را برای فرد بوجود می آورد. هزینه پای مصنوعی هوشمند و پنجه کربنی با توجه به قابلیت های موجود در آنها نسبت به سایر انواع پروتز بیشتر می باشد که با توجه به ارتباط آسان فرد با پروتز با استقبال زیادی مواجه شده اند.

هزینه پای مصنوعی-قیمت پای مصنوعی

ساخت و هزینه انواع پروتز پای مصنوعی (مچ پا، زانو، بالای پا و روی زانو)

ساخت انواع پروتز پای مصنوعی فرآیندی کاملا تخصصی و پیچیده می باشد که عدم توجه به کوچکترین جزئیات در آن در نهایت نه تنها باعث میشود فرد به خوبی با پروتز ارتباط برقرار نکند، بلکه ضرر مالی زیادی را به همراه خواهد داشت. ادونس کلینیک با توجه به حساسیت بسیار بالای تمام گام ها در ساخت انواع پروتز پا از قبیل پروتز مچ پا، زانو، بالای زانو و روی زانو را زیر نظر متخصصین باتجربه در این حوزه و به کمک دستگاه ها و تجهیزات کاملا بروز ارائه می دهد. مراحل ساخت پروتز پای مصنوعی در این مجموعه به شرح زیر می باشد:

  • قالب گیری و ساخت سوکت
  • طراحی و تهیه و ساخت فیلر (فیلر به پرکننده فاصله سوکت تا زمین گویند) با فوم و متریال کاملا سبک و مقاوم در برابر ضربه و رطوبت
  • نصب پروتز و آماده سازی فرد برای استفاده از پای مصنوعی

لازم به ذکر است که هزینه پای مصنوعی تولید شده در گروه ادونس کلینیک کاملا با قابلیت ها و مقاومت پروتز تناسب داشته و به منظور انتخاب بهتر، پزشکان این مجموعه مشاوره های لازم را برای انتخاب بهترین پای مصنوعی ارائه می دهند. متخصصین گروه ادونس کلینیک با توجه به سن، وزن، میزان فعالیت فرد و بودجه مورد نظر گزینه های مناسب را پیشنهاد می دهند. به منظور برقراری ارتباط با این مجموعه می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی