فروشگاه

  • ۰
  • ۰

بتونیر

انواع بتونیر و کاربردهای آن

بتونیر یا میکسر بتن که به خلاطه نیز شناخته شده می باشد، یکی از کاربردی ترین تجهیزات مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی بوده و در انواع مختلف طراحی و تولید می گردد. در این مطلب قصد داریم به معرفی کلی انواع بتونیر پرداخته و ویژگی های هر یک را معرفی نماییم. محتوای این مطلب شامل موارد زیر می باشد:

بتونیر چیست؟

به تجهیزاتی که در آنها مقادیر مشخص از شن، ماسه، سیمان و آب و سنگ با هم مخلوط شده و در نهایت بتن را به عنوان خروجی تحویل می دهد اصطلاحا میکسر بتن یا بتونیر گفته میشود. این تجهیزات شامل موتور و دیگ می باشند که انرژی مورد نیاز برای به حرکت درآمدن دیگ توسط موتورهای بنزینی یا دیزلی و برقی تامین می گردد. میکسر بتنی یا خلاطه دارای تنوع بالایی بوده و با توجه به نوع پروژه و مقدار بتن مورد نیاز در زمان می توان گزینه های مناسب را انتخاب نمود. برخلاف نام این تجهیزات، از این نوع میکسرهای صنعتی نه تنها برای تهیه بتن، بلکه برای مخلوط کردن و هم زدن سایر ترکیبات صنعتی نیز استفاده میشود و با توجه به ظرفیت دیگ آنها در دو نوع آزمایشگاهی و پروژه ای قابل تولید هستند.

 

بیشتر بدانیم از  : خرید بالابر ساختمانی در سایت کد کالا

انواع بتونیر

  • بر اساس نحوه کار

در یک دسته بندی کلی می توان میکسرهای بتنی را در دو گروه قرار داد که شامل میکسرهای پیوسته و دسته ای می باشند و با هم کاملا متفاوت هستند. به طوریکه در بتونیرهای دسته ای، بر اساس زمان و نیاز پروژه فرآیند تولید بتن انجام شده و بعد از آن عملیات متوقف می گردد. در صورتیکه در بتونیرهای پیوسته به صورت مداوم و بدون توقف بتن تولید و تخلیه میشود و گزینه ای مناسب برای پروژه های بزرگ عمرانی خواهد بود. علاوه بر این موارد می توان این تجهیزات را بر اساس فاکتورهای دیگری از قبیل ظرفیت، نوع موتور و شیوه حرکت دیگ نیز تقسیم بندی نمود.

  • بر اساس گنجایش

ظرفیت و گنجایش دیگ هر یک از بتونیرها متفاوت بوده و با توجه به نوع پروژه و میزان بزرگی آن می توان گزینه هایی مناسب را انتخاب و خریداری نمود. رایج ترین و پرکاربردترین انواع بتونیر عبارتند از:

میکسر بتنی ۱۲۰ لیتری

کوچکترین نوع بتونیر بوده که بیشتر در محیط های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. ظرفیت مفید بارگیری این نوع خلاطه ۹۰ لیتر بوده و برای فعالیت به موتوری با قدرت یک اسب بخار نیاز دارد. همچنین لازم به ذکر است که بارگیری از این دستگاه به صورت دستی و توسط اپراتور انسانی انجام میشود.

بتونیر ۳۰۰ لیتری

میکسر بتنی لیتری از دیگر انواع بتونیر می باشد که ظرفیت مفید آن ۲۵۰ لیتر است و دارای موتورهای دیزلی یا بنزینی و الکتروموتور با قدرت ۳ اسب بخار می باشد. این نوع خلاطه گزینه بسیار مناسبی برای پروژه های ساختمانی بوده که بارگیری از آن توسط اپراتور انسانی صورت می گیرد. لازم به ذکر است که بتونیرهای ۳۰۰ لیتری در دو نوع دو چرخ و چهار چرخ قابل تولید هستند.

بتونیر ۴۰۰ لیتری

همان طور که از نام این گروه از میکسرهای بتن مشخص است، ظرفیت آن ۴۰۰ لیتر بوده که ۳۵۰ لیتر ظرفیت مفید بارگیری دارد. از مهم ترین ویژگی های این نوع خلاطه می توان به بهره مندی از موتور دیزلی، بنزینی و الکتروموتور با قدرت ۵٫۵ اسب بخار اشاره نمود. علاوه براین، بارگیری از این دستگاه به صورت دستی انجام شده و برای جا به جایی آسان آن به صورت چهار چرخ تولید میشود.

بتونیر ۵۰۰ و ۷۵۰ لیتری

این دو نوع بتونیر دارای ظرفیت بسیار بالایی بوده و به ترتیب در گروه بتونیرهای نیمه هیدرولیک و هیدرولیکی قرار میگیرند. بارگیری از این دو نوع میکسر بتن توسط باکت هیدرولیکی انجام شده و از نظر قدرت موتور با هم متفاوت هستند. بتونیرهای ۵۰۰ لیتری با موتورهایی با قدرت ۵٫۵ و ۷٫۷ و نوع ۷۵۰ لیتری با موتورهای ۱۰ تا ۱۳ اسب بخار حرکت می کنند. همچنین لازم به ذکر است که بتونیرهای ۵۰۰ لیتری در گروه دنده دور و دنده زیر قرار گرفته و نوع ۷۵۰ لیتری دارای رولیک لاستیک فشرده می باشد.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی