فروشگاه

  • ۰
  • ۰

خلاطه

انواع خلاطه و کاربرد آنها

خلاطه یا بتونیر که در برخی مواقع به میکسر بتن نیز معروف می باشد، یکی از تجهیزات به کار رفته برای فعالیت های عمرانی بوده و عمل تولید بتن را انجام می دهد. خلاطه های به کار رفته در هر یک از پروژه های ساختمانی یا عمرانی با هم متفاوت می باشند که این تفاوت ها نه تنها از نظر ظاهری بوده، بلکه از نظر ظرفیت نیز با هم فرق دارند.

در ادامه به معرفی کامل انواع خلاطه و کاربر هر یک خواهیم پرداخت. این مطلب شامل موارد زیر می باشد:

  •      خلاطه چیست
  •       انواع خلاطه
  •       انوع خلاطه بر اساس
  •       شکل ظاهری
  •       نوع موتور
  •       نحوه حرکت دیگ
  •      انوع خلاطه بر اساس ظرفیت
  •       قیمت خلاطه

خلاطه چیست؟

خلاطه به دستگاهی گفته میشود که مقدار مشخصی از شن، ماسه، سنگ و سیمان و آب در دیگ آن قرار گرفته و با چرخش مداوم آن این مواد کاملا با هم مخلوط شده و بتن تولید می گردد. به عبارت دیگر، نوعی ملات ساز می باشد که مصالح ساختمانی مختلف را به عنوان ورودی دریافت نموده و بتن را در خروجی تحویل می دهد. در صنعت ساختمان سازی و عمران به خلاطه ملات ساز، بتونیر و میکسر بتن یا همزمن بتن و بلندر نیز می گویند. با توجه به تنوع بسیار بالا در این تجهیزات، لازم است بر اساس نوع پروژه و مقدار بتن مورد نیاز و همچنین بودجه مورد نظر یکی از بهترین گزینه ها را تهیه و استفاده نمایید.

انواع خلاطه

خلاطه ها را می توان بر اساس فاکتورهای مختلف دسته بندی کرد که هر یک دارای ویژگی های خاصی هستند. از جمله دسته بندی های انواع خلاطه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 بر اساس شکل ظاهری

با توجه به اینکه بدنه بتونیر یا ملات ساز در اغلب مواقع فلزی می باشد، در نتیجه وزن آن سنگین خواهد بود. علاوه براین، در پروژه های ساختمانی و عمرانی ممکن است در طول روز نیاز به تغییر مکان خلاطه ها باشد. لذا در طراحی و ساخت خلاطه به این مسئله توجه داشته و آنها را در دو نوع دو چرخ و جهار چرخ تولید می کنند. نوع دو چرخ خلاطه ها دارای دو دسته است که توسط نیروی انسانی حرکت داده شده و دستگاه بر روی چرخ ها حرکت می کند. به منظور سهولت در جا به جایی خلاطه های بزرگ با ظرفیت بالا از چهار چرخ استفاده می گردد.

برای خرید اینترنتی ⇐ پمپ آب خانگی یک اسب پدرولا

بر اساس نوع موتور

با توجه به اینکه در انجام پروژه های عمرانی دسترسی به انرژی برق در بسیاری از مواقع امکان پذیر نمی باشد، لذا موتور خلاطه ها در سه نوع برقی، بنزینی و دیزلی در نظر گرفته میشود. نوع برقی یا الکتروموتور قدرت بالایی داشته و مصرف انرژی در آن بیشتر از دو مورد دیگر می باشد. در مقابل، خلاطه های دیزلی دارای توان و قدرت بالایی می باشد و گزینه ای مناسب برای محیط هایی است که دسترسی به انرژی برق در آنها امکان پذیر نیست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی